Ska man vara orolig för Ryssland?

De har ju inte ens diesel för att täcka det inhemska behovet, var kommer denna diesel de ska sälja tas ifrån?
Problem täcka det inhemska behovet av diesel och bensin i västra Ryssland. Ja.
För Ukraina når ju bara halva Ryssland med sina drönare, västra halvan av Ryssland.
Östra halvan av Ryssland är väl närmast oskadad av Ukrainska drönare ?
Jag har faktiskt helt missat att det varit bensinköer i t.ex. Irkutsk.
Så jag tror att Ryssland inte har några problem skeppa ut diesel från till exempel Vladivostok. Diesel från raffinaderier i östra Ryssland.

Ja det är ju sådan politik vi har haft och nu får igen.

Jag är också 100% säker att Sverige skulle inte göra motstånd om vi invaderades av Ryssland i det fall de inte hade uniformer, tänk Krim, Georgien.

Visa mig den politiker i sjuklövern som vågar ta ett beslut att militären skjuter "civila" bara för att de inte talar svenska, fullständigt otänkbart. Försvaret har vi också sett vad det går för, kanske Bylund med älskarinnor kan tala någon till rätta på sin höjd.

Vi är körda och kan bara förlita oss på Finland och Polen.
Jag gissar på Ebba Busch, hon skulle kunna ta det beslutet.
Hon har tagit beslut som hon fått spö av i media.

Och here we go....

1791656700018.png

Make a deal....Senaste dealen USA presenterade Ukraina var exakt samma som Ryssland velat ha sen dag ett. Villkorslös kapitulation och att de delar som Ryssland ockuperat samt flera andra delar skall bli ryska.
Han är en rysk agent

Hade inte donald-deranged stött sig med Kanada och startat ett krig som ströp Hormuz så hade han ju kunnat köpa olja därifrån.

Flera gränsprovinser i Kanada hade som största exportvara olja och Kol, dom exporterar fortfarande, bara inte lika mycket söderut...

Av någon anledning...

Hade inte donald-deranged stött sig med Kanada och startat ett krig som ströp Hormuz så hade han ju kunnat köpa olja därifrån.

Flera gränsprovinser i Kanada hade som största exportvara olja och Kol, dom exporterar fortfarande, bara inte lika mycket söderut...

Av någon anledning...

Hmmmm, visst ja, Canada har ju exporttullar till US! :rofl

Nyheter
Wunderlich-skydd för BMW F 450 GS

Wunderlich lanserar tre sky...

Finslipning av Ducati-crossarna till 2027

Pressrelease, Borgo Panigal...

Nytt i MotoGP till 2027

MotoGP inför nytt helgforma...

Fyra nya Triumph-modeller

En helt ny Bonneville T40, ...

Seriösa mc-kläder till bra pris