Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Batteriet sitter där.Och vad är den stora plastlådan framför cylindern för bensinångor? Brorsan har handen på den View attachment 532344
Inte för det spelar någon roll direkt, men du kan inte vinkla plasten lite horisontellt och få ut den? Har också pakethållare på men får bort plasten utan större besvärTänker inte skruva bort och kolla igen för det är skitdrygt att få tillbaka plasten nu när pakethållaren sitter där, men det är ingen förvaring i alla fall.
Ja, visst fan var det batteriet. Fick för mig att det satt längre fram. Jag har ju AXP pakethållaren i skittjock plast och jag hade ett helvitti att få dit distansen mellan pakethållare och själva cykeln igen förra gången jag höll på och skruvade där. Igår så monterade jag litiumbatteri med snabbkoppling och då gick det lättare.Inte för det spelar någon roll direkt, men du kan inte vinkla plasten lite horisontellt och få ut den? Har också pakethållare på men får bort plasten utan större besvär

Jösses va mycket grejer där det under som man inte har någon användning av!Ja, visst fan var det batteriet. Fick för mig att det satt längre fram. Jag har ju AXP pakethållaren i skittjock plast och jag hade ett helvitti att få dit distansen mellan pakethållare och själva cykeln igen förra gången jag höll på och skruvade där. Igår så monterade jag litiumbatteri med snabbkoppling och då gick det lättare.
Utrymmet är helt klart inte vattentätt, så det blev lite CRC pole protector på batterianslutningarna och ska nog spraya på nåt annat skyddande på övriga mer eller mindre blottade anslutningar där inne sen.
View attachment 533767
Förutom EVAP tjafset vet jag inte om det är så mycket man skulle klara sig utan. Ett par reläer och säkringar får man nog stå ut med.Jösses va mycket grejer där det under som man inte har någon användning av!

Vafasen hur missade jag det här??Testkörde drz4 idag. Trevlig. Lagom. Bra vrid. Lättkörd. Blev nästan sugen. Men köra motorväg är nog inget man gör längre stunder. Bra abs och Gravel mode var ju finfin. Ingen ide kladda eller stänga av något tyckte jag. Fattar inte hur det fungerar med vajerstyrd gas. Trodde alla nya hojar var mer eller mindre tvungna ha ride by wire. Styret kändes billigt. Likaså handtagen var väldigt simpelt allting. Backspeglarna var HÄR UPPE I DITT FEJS!! Men det är väl en vanesak
View attachment 532303
View attachment 532304
Testkörde drz4 idag. Trevlig. Lagom. Bra vrid. Lättkörd. Blev nästan sugen. Men köra motorväg är nog inget man gör längre stunder. Bra abs och Gravel mode var ju finfin. Ingen ide kladda eller stänga av något tyckte jag. Fattar inte hur det fungerar med vajerstyrd gas. Trodde alla nya hojar var mer eller mindre tvungna ha ride by wire. Styret kändes billigt. Likaså handtagen var väldigt simpelt allting. Backspeglarna var HÄR UPPE I DITT FEJS!! Men det är väl en vanesak
View attachment 532303
View attachment 532304
Mycket kraftfullare. En fullstor motorcykel. Den har ride by wire. Jag googlade. Det sitter väl inte vid styret bara. Sen får du nog fråga de som faktiskt köpt en. Den känns svag och fladdrig jämfört med min XT660R. Men det skiljer ju en del kubik, effekt och 50kg minst i vikt.Jag blir nyfiken på några grejer.
* I jämförelse med KLS230, hur upplevde du Susukin?
* Köra motorväg, skulle det kunna göras bättre om man drevade om lite?
* "Gravel mode" hur fungerar det?
Sen, vajer-gas är väl det mest direkta och enkla. Ride-by-wire innebär en potentiometer / reostat, i prinpcip varierbart motstånd i själva handtaget, som ett eller annat sätt kan paja.
Och styret kan du byta ut. Jag bytte till ett Renthal superstyvt på min KLX230 efter en obetydlig vurpa där styret böjdes.
Backspeglar köper jag på Amazon eller Ali, dessa vikbara runda som funkar toppen.
Jag räknade lite på utväxlingen, och en kugg större fram ger ca 500 v/min mindre vid 100 km/h. Eller 108 knyck vid samma varv som 100 original. Ingen jätteskillnad.Jag blir nyfiken på några grejer.
* I jämförelse med KLS230, hur upplevde du Susukin?
* Köra motorväg, skulle det kunna göras bättre om man drevade om lite?
* "Gravel mode" hur fungerar det?
Sen, vajer-gas är väl det mest direkta och enkla. Ride-by-wire innebär en potentiometer / reostat, i prinpcip varierbart motstånd i själva handtaget, som ett eller annat sätt kan paja.
Och styret kan du byta ut. Jag bytte till ett Renthal superstyvt på min KLX230 efter en obetydlig vurpa där styret böjdes.
Backspeglar köper jag på Amazon eller Ali, dessa vikbara runda som funkar toppen.
Kanske plocka bort den där katalysatorn?Hittills har jag hunnit med att modda dit:
- Bark Busters
- Pakethållare
- Hasplåt
- USB-uttag
- Telefonhållare
- Litiumbatteri
Kvar på önskelistan står:
- 15 l Acerbis-tank
- vindruta och plats för lite större GPS-skärm
- lägre sadel
- däck med bättre bett off road
- Gärna nåt sorts lite lättare avgassystem
Avgassystemet står sist, för jag skulle gärna banta bort några kilon högt upp, men jag vill inte göra den utan att få den mappad efteråt. Och det känns i dagsläget som att det kostar mer än det smakar.
Torrsump och olja i ramen ärKanske plocka bort den där katalysatorn?
Jag är ganska nyfiken, jag måste provköra nån dag innan vintern. Ska nog inte köpa en, men efter provkörning kommer jag kanske tänka om. Hur som helst behöver jag banta ner hojantalet med i alla fall hälften. DRZan verkar kapabel, ser att den håller oljan i ramen, synnerligen märkvärdigt tycker jag.
Versys 650 där har du din Hoj! Träna på den!Kanske plocka bort den där katalysatorn?
Jag är ganska nyfiken, jag måste provköra nån dag innan vintern. Ska nog inte köpa en, men efter provkörning kommer jag kanske tänka om. Hur som helst behöver jag banta ner hojantalet med i alla fall hälften. DRZan verkar kapabel, ser att den håller oljan i ramen, synnerligen märkvärdigt tycker jag.

Tror det sitter katalysator både i avgaskröken och ljuddämparen. Och dubbla lambdasonder, en före och en efter första katalysatorn.Kanske plocka bort den där katalysatorn?
Bättre att köpa en power commander isåfall om man vill modifiera något.Tror det sitter katalysator både i avgaskröken och ljuddämparen. Och dubbla lambdasonder, en före och en efter första katalysatorn.
Helsystem sparar bara ca 1 kg till jämfört med slip on och den vikten sitter ganska långt ner. Så kanske inte värt att uslas med.
Problemet med att modda avgaseriet för mycket är att den, som de flesta nya hojar, går väldigt snålt för att klara avgaskraven. Så allt som ger lite extra flås kommer göra att den går ännu snålare, och det känns inge vidare.
I USA finns en firma som heter 2 wheel dyno works som har tagit fram mängder med mappar för alla möjliga olika hojar och kombinationer av trim. Så man skruvar bort sin ECU och postar den till dem bara och så får man den optimerad efter vad man har skruvat på för delar. För typ 4000 spänn. Tyvärr tar de inte emot ECU:er utomlands ifrån.
|
|
Wunderlich-skydd för BMW F 450 GS
Wunderlich lanserar tre sky... |
|
Finslipning av Ducati-crossarna till 2027
Pressrelease, Borgo Panigal... |
|
|
Nytt i MotoGP till 2027
MotoGP inför nytt helgforma... |
|