Vad fick dig att le idag?

I går förvisso.

Träffar på en ytligt bekant som jag inte har sett på ~30 år, men känner igen honom, vi pratar en stund, sen nämner han att han fyllde 77 i år och att han har köpt en motorcykel.

En Triumph Boneville T120, för han hade haft och gillat Triumph när han var ung, för ~60 år sedan och alltid velat ha en Bonneville men tyckte att dom var för dyr.
Nu hade han insett att pengarna fanns på kontot och att det började vara dags att använda dom.

För drygt ett år sedan så knäckte det till i ryggen. Ont som fan, var efter det först till kiropraktor och sedan läkare, båda gissade på diskbråck mellan L4 och L5. Tog ett bra tag, sedan fick jag magnetröntgen, där konstaterades diskbråck mellan L4-L5 och mellan L5-S1.

Över vintern var jag ganska bra, men sedan i våras fick jag ont igen som sedan har blivit värre. Har varit hos fysioterapeut på Spine center, skulle prova med sjukgymnastik först för att sedan eventuellt operera.

Igår opererades jag för ljumskbråck (det är ju aldrig slut på eländena, men nu hoppas jag att det vänder) och när jag fick åka hem kände jag ingenting i ryggen. Misstänkte att det var pga smärtstillande, men idag har jag inte tagit en enda värktablett och värken är fortfarande borta. Undrar om något knakade rätt i ryggen, tror de fyller buken med gas för att kunna operera lättare.

Är i alla fall ruskigt glad för att värken i ryggen är borta.

Nyheter
Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu