Vad fick dig att skaka på huvudet idag?

En kvinna i område blev jätteupprörd på mig när hon höll på att köra över mig när jag kom cyklande, jag hade helt fel kläder minsann. Nu kom ju hon i en bra bit över dom max 30 vi har här, på fel sida i en skymd kurva. Ja, tro fan hon inte såg mig, det var en jordvall i vägen.

I morse mötte jag henne till fots, i en mörkbrun jacka och svarta byxor, i mörkret, apropå fel kläder och inte synas... Hon tillhör också dom som vägrar att stanna vid mötesplatser för att släppa fram mötande, hon kör i oförminskat tempo, så att man möts på en väg som är 1,2 bilbredder bred istället.

För att inte tala om grå.
Fast grå är den färg som är mest praktisk.
Smutsen syns inte lika framträdande som på en vit eller svart bil, så man kan vänta till nästa sommar med att tvätta bilen.

Min bil är mörkgrå metallic...

Förmodar att du menar grundfärg med lite klarlack.
Fy fan säger jag bara, urk !
I princip alla grå bilar. Även de som låtsas vara silver kvalar in. Sedan är det ju inte bättre med de extra tråkiga grundfärggrå bilarna. Speciellt sportbilar.

Smutsen syns inte lika framträdande som på en vit eller svart bil, så man kan vänta till nästa sommar med att tvätta bilen.

Den absolut bästa färgen för att smuts inte ska synas är koppar. Går att köra en hel vinter utan att tvätta och de ser bara orange ut.
Grå är alltid tråkigt, och när det är skitigt ser det ännu värre ut. Vita bilar är precis lika tråkiga, svarta med för den delen.

Min bil är skogsvägsdammbeige.
Regbeviset säger "blå" då, men jag vettefan, aldrig sett något sådant.

Antar att åkeriet har ett lite jobbigt samtal med Vägverket nu på morgonen.
Verkar ha varit ett lite för tungt ekipage som fått bron att lyfta i ändarna när den var på mitten (?)

1790732604578.png

Nyheter
Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...