Stjälpte en bekant idag som fått anmärkningar eller vad man ska kalla det på sin hyrpulka inför återlämning. Jag tyckte det lät hårt för att inte säga bluff med omlack av båda stötfångarna, 11-12 tusen ska dom ha för det. Tycker dock inte att jag själv är så vass med lackstift etc. så tipsa om att vända sig till rekondfirma som på hemsidan sa sig fixa mindre lackskador, också. Dom var tillmötesgående med tips men ville inte åta sig jobbet..? Jag tror att dom inte ville bli granskade av någon bilfirma efteråt med ev. strul om vad deras arbete då var värt. Men bara jag som killgissar.
Fakkit, hur fel kan det bli?
Han köpte original lackstift och jag samla ihop min arsenal plus det som behövde köpas till. Regna mest hela dagen men vi kunde åtminstone husera i ett flerbilsgarage.
Omlack var det..
Jag hade med mig 50m skarvsladd, det finns bokstavligen noll eluttag i det där garaget. Kollade trappuppgångar och rubbet men icke. Har det mesta batteridrivet men värmepickan och den oscillerande maskinen är 220V. Har även 2st roterande batterdrivna, den stora hanterar jag knappt men den lilla fungera riktigt bra för detta. Hade även köpt på mig 2000, 3000 och 4000 våtslip med kardborre till den. Någon 3M fast cut polish eller vad den heter fungera bra också men det var inge svårt att gå genom lacken..
Torktiden tog kål på kvällen så vi la på ett förhoppningsvis sista lager färg och så ska vi göra sista putsningen under söndagen med tillgång till uttag och vatten. Utlovas bra väder så vi kan vara ute o härja, ja jag vet sol och medel men det ska nog gå bra.
Såg även denna:
-Har ni lyft i garaget eller vad är det?(finns flera)
-Nä det är extra parkeringsplats, ja så trycker den som blivit inparkerad på knappen där så åker den bakåt.
-..svår vinst att tjäna in.
-Mm.
Flott bil, skiter i vad man tycker om modellen eller det felaktiga valet av interiör men hel och ren.
Undrar hur nöjd för att inte säga nervös ägaren är gällande garagegrannen.
Här måste det också bo något rackarns fort till bil.