Det var du som började svammla om att 12 åringar skulle göra livavgörande operationer, och sedan långsökt försöka sy ihop det med att få ändra lite på ett papper leder till....
Jag fattar inte varför DU ska lägga dig i vad andra människor gör i sina liv som inte påverkar dig på ett enda jävla sätt.
Finns det homosexuella och transor i staden jag bor, ja, påverkar dom mitt liv? Inte det minsta.
Förövrigt är det väldigt få transor som gör några livändrande operationer ens som vuxna, vissa lägger till silikonuttar, andra opererar bort riktiga tuttar, väldigt få bygger om nederdelen, dels för att det inte är så viktigt för att kunna LEVA som det andra könet, dels för att resultatet sällan blir bra.
Ska vi börja lägga oss i tuttoperationer måste ju det i rimlighetens namn gälla även på dom som föds som tjejer och tycker att dom har för stora/små tuttar
Och i ärlighetens namn borde vi ju begränsa rätten till alla utseendeförändrande ingrepp, som falukorvsläppar och tatueringar
Skitsnack.
Det var du som for iväg på en jävligt märklig och långsökt tangent som inte över huvud taget hade med sakfrågan att göra.
Det enda jag principiellt bryr mig om är NÄR man ska få lov att göra dylika ingrepp och/eller fatta dylika beslut

När du är myndig/mentalt mogen att fatta beslut som enbart rör dig och din kropp, gör precis vad fan du vill. Drick sprit, rök, knulla, kapa av dig kuken eller pattarna, om det nu är vad du verkligen vill så är det helt ok för mig. Men vi ska fan inte vagga in minderåriga i beroenden, missbruk, könsdysfori eller dylikt helt i onödan genom att göra dylika beslut tillgängliga för dem
Att du inte störs av homosexuella och/eller transor i din omedelbara närhet spelar jävligt liten roll i det här sammanhanget, det finns väldigt många vars liv påverkas i allra högsta grad av de här frågorna.
Och ja, jag tycker att 12 år är alldeles för jävla tidigt för både det och väldigt mycket annat. Inte bara vad gäller att fatta beslut om sin egen lagliga könsidentitet, än mer så när det handlar om fysiska könsaffirmerande åtgärder. Även om juridisk könstillhörighet inte är detsamma som könsaffirmerande fysiska/kemiska åtgärder så menar jag absolut att det ena underlättar för och/eller kan leda till det andra. Vem tror du är mest trolig att genomgå en könsaffirmerande kirurgiskt/kemisk åtgärd, den som övertygades till att och/eller tilläts att ändra sitt juridiska kön från det ena till det andra vid 12 års ålder eller den som uppnår myndig ålder utan att ha genomlidit något av det?
Låter vi 12-åringar fritt bestämma sitt juridiska kön så tror jag inte att det dröjer länge förrän sagda 12-åringar kräver att få genomgå könsaffirmerande fysiska processer/behandlingar i syfte att känna sig hemma i sina nya/lagliga kön, och då tror jag definitivt att de som vurmat för och drivit igenom att sagda 12-åringar skulle ha rätten att fritt bestämma sitt juridiska kön kommer vara jävligt snabba på bollen och kräva att dessa åtgärder ska bli en lagstadgad rättighet.
Jag fattar verkligen inte varför DU inte vill hindra minderåriga och mentalt omogna människor från att fatta illa genomtänkta, permanenta, livsändrande och potentiellt farliga beslut i förtid. Om du nu bryr dig så väldigt lite eftersom det inte påverkar dig över huvud taget, vad har du då att vinna på att minderåriga tillåts fatta beslut som potentiellt kan förstöra resten av deras liv?
Som sagt, det finns jävligt mycket annat vi inte låter minderåriga göra just på grund av att de anses mentalt omogna för uppgiften. De får inte ta körkort, de får inte rösta, de får inte dricka sprit eller röka, de får inte knulla och så vidare. Men du tycker att de är tillräckligt mogna och ska ha rätten att fatta beslut kring huruvida de ska lagligen uppfattas som man eller kvinna oavsett vilket fysiskt kön de fötts till, enbart för att du anser att det inte påverkar dig personligen... Jag måste säga att det känns som en jävligt märklig inställning...
Oavsett vilka åtgärder vi vidtar så kan vi i dagsläget inte ändra vår grundläggande biologi. Om nu den där "ändringen på pappret" är så jävla meningslös och ofarlig, varför envisas då du och övriga vänstern med att den är så fruktansvärt viktig? Om det faktum att du fötts med en penis inte nödvändigtvis gör dig till man, varför anses det "könsaffirmerande" och varför blir du per automatik en kvinna om du bestämmer dig för att kapa av den? Om genus bara är en social konstruktion, varför är det då affirmerande att på kemisk eller kirurgisk väg modifiera det rent kroppsliga?
Som sagt, när du väl är myndig får du göra precis vad fan du vill med din egen kropp. Kapa picken, operera dit en mekanisk, förstora tuttarna, krymp dem, kapa av dem, fettsug här och tillsätt där, du kan fullkomligt vända ut och in på dig själv för allt jag bryr mig. Den som tror att det ska förändra något meningsfullt anser jag är snett på det, och jag vill verkligen inte förmedla en vanföreställning kring detta till de som är för unga för att på allvar kunna förstå och fatta informerande beslut kring dessa frågor
Låt barn vara barn, låt dem fatta dåliga beslut när de väl är vuxna/mogna nog att göra det. Innan dess är det samhällets uppgift att skydda dem, inte minst från sig själva.