Saab-vän
Sporthojsnörd
- Gick med
- 28 Jul 2025
- Hoj
- Bmw nine t
En mc-förare fotades i en fartkamera utanför Surahammar och åtalas nu för fortkörning. Det här måste vara ovanligt då vi har föraramsvar och inte ägsransvar i Sverige. Föraren erkänner att han kört för fort men inte så mycket som kameran visade. Åtalet måste då bygga på att han erkänner när polisen hör av sig antar jag? Hade han nekat till att det var han på hojen hade väl åklagaren behövt bevisa att det inte var någon annan? Har kamerorna börjat fota även bakifrån?
carup.se
Trodde han var säker – MC-förare åkte dit i fartkamera | Carup.se
Motorcyklar saknar registreringsskylt fram. Ändå åkte en 32-årig man i Västmanland dit efter att ha fastnat i en fartkamera i riktigt hög hastighet. Motorcyklister brukar slippa undan fartkameror eftersom motorcyklar saknar registreringsskylt fram. Men för en 32-årig man slutade det tvärtom. Nu...






Och även om det faktiskt syns i kameran så ska ju en potentiell handläggare försöka matcha användarnamn mot en faktisk identitet, och sen ska de försöka bevisa att det faktiskt var tröjans ägare som bar den vid fototillfället så... Jag tror att du är hyfsat safe