7900 kr utan polering. Hade jag valt med polering hade det blivit 2000 kr till. I och med att en kronograf Àr lite mer komplicerad blir det lite dyrare Àn om det Àr ett enklare urverk som i Royal Steel.
LÀmnade in den till lokal urmakare och de skickade den vidare till Sjöö Sandström som hade den ganska prick en mÄnad.
I kostnadsförslaget skrev den lokala urmakaren:
"Tydliga spÄr av anvÀndande pÄ boett och armband. Klockan har vÀldigt ojÀmn gÄng. Grövre repor/mindre stötskador runt om boetten. Komplett genomgÄng behövs. Polering rekommenderas.⹠Klockan öppnas, glas och eventuell lÀnk tas bort.⹠Klockans delar granskas, slitna delar byts ut mot nya.⹠Boett och lÀnk rengörs i ett ultraljudsbad⹠Urverkets alla delar plockas isÀr och rengörs i en rengöringsmaskin⹠Urverket sÀtts ihop och oljas.⹠Samtliga packningar byts ut och ny krona monteras.⹠Nya tryckknappar.⹠Nya visare.⹠Klockan trycktesta"
Jag anvÀnde den nÀstan dagligen under de sju Ären, och utan större tanke pÄ att vara nÀmnvÀrt försiktig med den, sÄ det var hög tid för service. Eftersom den gick sÄ ojÀmnt var annars alternativet att bara lÄta den ligga och samla damm i sin lÄda - fast det kÀndes inte som ett alternativ.
Med tidigare nÀmnda Garmin sÄ börjar Ärets budget för horologiska utsvÀvningar vara tÀmligen naggat i kanten. Om det inte skulle dyka upp nÄgot alldeles för spÀnnande för att lÄta bli