Köp av klocka/armbandsur

Verkligen 👌

Vad kostade servicen?
Ha en Sjöö Sandström jag med. Royal Steel den klassiska med trÀboxen som jag köpte ny ca 1998
Jag betalade 5000 för service pÄ min S&S Skydiver i vÄras.
Haft den i 10 Är sÄ tyckte det var dags men lite svettigt...
 
Verkligen 👌

Vad kostade servicen?
Ha en Sjöö Sandström jag med. Royal Steel den klassiska med trÀboxen som jag köpte ny ca 1998
7900 kr utan polering. Hade jag valt med polering hade det blivit 2000 kr till. I och med att en kronograf Àr lite mer komplicerad blir det lite dyrare Àn om det Àr ett enklare urverk som i Royal Steel.

LÀmnade in den till lokal urmakare och de skickade den vidare till Sjöö Sandström som hade den ganska prick en mÄnad.

I kostnadsförslaget skrev den lokala urmakaren:
"Tydliga spĂ„r av anvĂ€ndande pĂ„ boett och armband. Klockan har vĂ€ldigt ojĂ€mn gĂ„ng. Grövre repor/mindre stötskador runt om boetten. Komplett genomgĂ„ng behövs. Polering rekommenderas.‱ Klockan öppnas, glas och eventuell lĂ€nk tas bort.‱ Klockans delar granskas, slitna delar byts ut mot nya.‱ Boett och lĂ€nk rengörs i ett ultraljudsbad‱ Urverkets alla delar plockas isĂ€r och rengörs i en rengöringsmaskin‱ Urverket sĂ€tts ihop och oljas.‱ Samtliga packningar byts ut och ny krona monteras.‱ Nya tryckknappar.‱ Nya visare.‱ Klockan trycktesta"

Jag anvÀnde den nÀstan dagligen under de sju Ären, och utan större tanke pÄ att vara nÀmnvÀrt försiktig med den, sÄ det var hög tid för service. Eftersom den gick sÄ ojÀmnt var annars alternativet att bara lÄta den ligga och samla damm i sin lÄda - fast det kÀndes inte som ett alternativ.

Med tidigare nÀmnda Garmin sÄ börjar Ärets budget för horologiska utsvÀvningar vara tÀmligen naggat i kanten. Om det inte skulle dyka upp nÄgot alldeles för spÀnnande för att lÄta bli :gnissla
 
7900 kr utan polering. Hade jag valt med polering hade det blivit 2000 kr till. I och med att en kronograf Àr lite mer komplicerad blir det lite dyrare Àn om det Àr ett enklare urverk som i Royal Steel.

LÀmnade in den till lokal urmakare och de skickade den vidare till Sjöö Sandström som hade den ganska prick en mÄnad.

I kostnadsförslaget skrev den lokala urmakaren:
"Tydliga spĂ„r av anvĂ€ndande pĂ„ boett och armband. Klockan har vĂ€ldigt ojĂ€mn gĂ„ng. Grövre repor/mindre stötskador runt om boetten. Komplett genomgĂ„ng behövs. Polering rekommenderas.‱ Klockan öppnas, glas och eventuell lĂ€nk tas bort.‱ Klockans delar granskas, slitna delar byts ut mot nya.‱ Boett och lĂ€nk rengörs i ett ultraljudsbad‱ Urverkets alla delar plockas isĂ€r och rengörs i en rengöringsmaskin‱ Urverket sĂ€tts ihop och oljas.‱ Samtliga packningar byts ut och ny krona monteras.‱ Nya tryckknappar.‱ Nya visare.‱ Klockan trycktesta"

Jag anvÀnde den nÀstan dagligen under de sju Ären, och utan större tanke pÄ att vara nÀmnvÀrt försiktig med den, sÄ det var hög tid för service. Eftersom den gick sÄ ojÀmnt var annars alternativet att bara lÄta den ligga och samla damm i sin lÄda - fast det kÀndes inte som ett alternativ.

Med tidigare nÀmnda Garmin sÄ börjar Ärets budget för horologiska utsvÀvningar vara tÀmligen naggat i kanten. Om det inte skulle dyka upp nÄgot alldeles för spÀnnande för att lÄta bli :gnissla
Dyrt men prisvÀrt givet vad de gjorde
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I Är var det 52a gÄngen Cus...

Gotland Ring Bike Week Ž26 gÄr mot deltagarrekord!

Med en mÄnad kvar Àr det gl...

FrĂ„n familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor vĂ€xlar upp

I motorvÀrlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ÀndÄ?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show pÄ lördag!

PĂ„ Sveriges nationaldag, nu...

Bilder frÄn DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-mĂ€rke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, vÀlbokat trots turbulens i bolaget!

Det Àr med glÀdje vi pratar...

Back
Top