uncletom
Gudomlig sporthojare
Bra fråga. Motorn i min Q är från Renult. Och dom kan mycket väl vara tillverkade i samma fabrik i Sunderland / England.Är Nissanen en Renault, eller är Renaulten en Nissan?
När jag hade min lilla Pegot 107 noterade jag att den hade motor från Toyota. Den var i princip samma bil som Citroen C1 och Toyota Aigo, samtliga tillverkade i fabriken i Tjeckien.






