Dagens bild

Jag har sparat ner originalmappen, yes. Kan återställa vid behov. I övrigt får man upp till fyra mappar när man beställer från XECU. Jag valde två st för mitt MIVV Delta, med dB-killer och utan dB-killar. Man får räkna med att det tar lite tid dock och att kommunikationen med XECU kräver tålamod. Tog en månad från beställning (tre veckor från att jag fått enheten för flashning) tills jag hade fått de färdiga mapparna också. Det beror delvis på att man först laddar ner originalmapp, skickar denna till XECU och sen tar de fram de nya mapparna med originalmap som bas. Bortsett från tiden det tar så verkar detta vara en bra princip för särskilt mappen för öppet blås var som att få en ny hoj.

OK jag förstår, funderar på att skaffa ett kit så jag kan optimera min Tracer, den går lite ryckigt vid gaspåslag så jag vill ha en jämnare gång. Jag hade tänkt köra med original avgassystem och insug till att börja med men då antar jag att de kan fixa en map till det också.
 
GCCW 2026. Gothenburg Classic Car Weekend, Vi höll till i en gammal varvslokal. Pannverkstaden, Götaverken på Lindholmen.
Ihop med de 4 sporthojarna tog vi med 4 Honda klassiker. 3 typ sporthoj... ¨å så XL250 on/offroad hojen.
20260530_144425.jpgMin kvinna Bodil är med och hjälper mig denna lördag. 2 kompisar har hjälpt till med arrangemanget, få hit 8 hojar. 5 klädda skyltdockor. Barbord med stolar. Hoj-ställ, mattbitar och lite avspärrningar. Om det nu var så att där var 400 fordon, vill tro att det var endast ca 15 tvåhjulingar utöver våra och de var utspridda i de olika bilsektionerna. I denna byggnad som vi var med var det en bit över 125 bilar. Såg väldigt få som kommit dit (mc-klädda) Men där togs många kort. Och fick prata med väldigt många...


20260531_081801.jpg20260531_082141.jpg20260531_082037.jpg20260531_082632.jpg
 
Å här var det focus på det gudomliga!
😅 .. nja, alltså det blir ju mest kyrkor och gamla gårdar som kommer ivägen för äventyren. Fik och resturanger är förvisso också poppis mål men med mitt 'spring i hjulen' leder expeditionen mest in i obyggden där .. ingen kan höra mig skrika :devilish:
 
😅 .. nja, alltså det blir ju mest kyrkor och gamla gårdar som kommer ivägen för äventyren. Fik och resturanger är förvisso också poppis mål men med mitt 'spring i hjulen' leder expeditionen mest in i obyggden där .. ingen kan höra mig skrika :devilish:
Ett och annat PRIMAL skrik gör gott. Då får en hålla sig obyggden. Kanske på hojen... inne i hjälmen ;-)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top