Sverige idag..

I en aktuell forskningsartikel föreslår två kvinnliga jurister vid Göteborgs universitet att viss kritik mot genusteorin kan utgöra ”missbruk av yttrandefriheten” och därför bör förbjudas.
För att skydda kvinnor från sådan kritik föreslår de att ”hets på grund av kön” inkluderas i lagen om hets mot folkgrupp.
Min kommentar sammanfattar resten texten:
Tyvärr kan det bli problem om även män skyddas, skyddet av
"hets på grund av kön" ska därför enbart gälla kvinnor.

"The fascists of the future will call themselves anti-fascists" :fakta

Framtiden är här :hej
 

Case and point :crash

"han har ifrågasatt de offentliga siffrorna" :mattias

:va
 

Pojke sprängdes till döds: ”De bryr sig inte”​

Enligt uppgifter i utredningen hade han utlovats mellan 5 000 och 10 000 kronor. En vän försökte varna honom för att andra eller han själv kunde skadas, men han ville inte lyssna.
”Han bara ’på gud jag kommer lyckas med det här’. Han var hajpad”, säger vännen i förhör.
Vilken gud undrar jag ?
 

Pojke sprängdes till döds: ”De bryr sig inte”​

Enligt uppgifter i utredningen hade han utlovats mellan 5 000 och 10 000 kronor. En vän försökte varna honom för att andra eller han själv kunde skadas, men han ville inte lyssna.
”Han bara ’på gud jag kommer lyckas med det här’. Han var hajpad”, säger vännen i förhör.
Vilken gud undrar jag ?

Det var ju nåt nyhetsinslag för några månader sedan om att de ofta rekryterade ungdomar som var begåvningshandikappade.
Med tanke på prislappen och det faktum att han verkar ha sprungit iväg med den tända bomben i näven så är det nog på det viset i det här fallet.
Det gör ju egentligen bara saken ännu värre, kanske jämförbart med att de utnyttjat en 7-åring eller vilken mognadsnivå det ni kan ha handlat om.

Även om normala 15-åringar har bristande konsekvenstänk så tror jag att dom förstår att prislappen ska vara lite högre än 10kkr.
 
Det var ju nåt nyhetsinslag för några månader sedan om att de ofta rekryterade ungdomar som var begåvningshandikappade.
Med tanke på prislappen och det faktum att han verkar ha sprungit iväg med den tända bomben i näven så är det nog på det viset i det här fallet.
Det gör ju egentligen bara saken ännu värre, kanske jämförbart med att de utnyttjat en 7-åring eller vilken mognadsnivå det ni kan ha handlat om.

Även om normala 15-åringar har bristande konsekvenstänk så tror jag att dom förstår att prislappen ska vara lite högre än 10kkr.
Betyder i så fall att "de" höjer begåvningsnivån här i landet.
 
Att både beställa, betala och sedan hänvisa till resultaten som oberoende underlag är djupt problematiskt och det väcks onekligen frågor som inte går att avfärda. Enligt Olle Lundin, professor i förvaltningsrätt vid Uppsala universitet, är agerandet korrupt. /
Att varken SR:s VD Cilla Benkö eller SVT:s VD Anne Lagercrantz vill ställa upp på intervju och svara på frågor väcker frågan om de två är rätt personer att leda de två stora statliga – och skattefinansierade – mediejättarna.Förstår de ens sitt uppdrag? Otroligt svagt agerat.Och hur ska SVT:s och SR:s egna reportrar någonsin kunna kräva att nån ställer upp på intervjuer om deras egna bossar konstant duckar sitt ansvar?
 
Att både beställa, betala och sedan hänvisa till resultaten som oberoende underlag är djupt problematiskt och det väcks onekligen frågor som inte går att avfärda. Enligt Olle Lundin, professor i förvaltningsrätt vid Uppsala universitet, är agerandet korrupt. /
Att varken SR:s VD Cilla Benkö eller SVT:s VD Anne Lagercrantz vill ställa upp på intervju och svara på frågor väcker frågan om de två är rätt personer att leda de två stora statliga – och skattefinansierade – mediejättarna.Förstår de ens sitt uppdrag? Otroligt svagt agerat.Och hur ska SVT:s och SR:s egna reportrar någonsin kunna kräva att nån ställer upp på intervjuer om deras egna bossar konstant duckar sitt ansvar?
Svagt men tyvärr väntat
 
Inget svar på din fråga, men det är genomgående att de är oense med partiet de kom in för. Att de då röstar mot det partiet borde inte vara en överraskning för partiledningen.
Nja, är väl även när de blivit straffade på något sätt som de uteslutits ur partiet och inte på eget bevåg.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top