Jag har köpt en ny motorcykel - tråden

Jag har minsann köpt en sånhär:
View attachment 527980

Galet cool sportis. Galet fint skick! Lagom mil. Köpt av en kändis dessutom. Kan det bli bättre?
Lite service, och lite besiktning. Sen hoppas vi på en solig sommar.
Vad är det för årsmodell?
Det är väl en av de sista, typ 97 eller 98a?
 
Jag har minsann köpt en sånhär:
View attachment 527980

Galet cool sportis. Galet fint skick! Lagom mil. Köpt av en kändis dessutom. Kan det bli bättre?
Lite service, och lite besiktning. Sen hoppas vi på en solig sommar.
Ser fin ut. På den gamla goda tiden var det en kompis som köpte en fast annan färg. Han körde av vägen första helgen sen var den mc karriären över.
Hoppas det går bättre för dig
 
Jag har minsann köpt en sånhär:
View attachment 527980

Galet cool sportis. Galet fint skick! Lagom mil. Köpt av en kändis dessutom. Kan det bli bättre?
Lite service, och lite besiktning. Sen hoppas vi på en solig sommar.
Ååååh så snygg! Jag har själv precis blivit sugen på en gammal 750. Antingen ZXR, GSX-R eller YZF. Känns som att man borde passa på nu innan de börjar sticka iväg i pris?
 
Ååååh så snygg! Jag har själv precis blivit sugen på en gammal 750. Antingen ZXR, GSX-R eller YZF. Känns som att man borde passa på nu innan de börjar sticka iväg i pris?
Har en före detta arbetskompis som har en ZX750R som när jag frågade sist om hur mycket han körde med den. Då hade den inte varit ur garaget på några år så den bara står.
Började tänka om jag skulle testa att köpa loss den. Men jag är inte duktig på att skruva och har redan 4 motorcyklar så den kommer bara bli stående hos mig också. Ibland är det bättre att inte ha för mycket känns som att det lätt kan bli ett bekymmer istället för nöje.
 
Har en före detta arbetskompis som har en ZX750R som när jag frågade sist om hur mycket han körde med den. Då hade den inte varit ur garaget på några år så den bara står.
Började tänka om jag skulle testa att köpa loss den. Men jag är inte duktig på att skruva och har redan 4 motorcyklar så den kommer bara bli stående hos mig också. Ibland är det bättre att inte ha för mycket känns som att det lätt kan bli ett bekymmer istället för nöje.
Sant. Jag har ju bara två men det räcker gott och väl egentligen. Köper jag en till kommer jag bli sugen på ännu en…
 
Har en före detta arbetskompis som har en ZX750R som när jag frågade sist om hur mycket han körde med den. Då hade den inte varit ur garaget på några år så den bara står.
Började tänka om jag skulle testa att köpa loss den. Men jag är inte duktig på att skruva och har redan 4 motorcyklar så den kommer bara bli stående hos mig också. Ibland är det bättre att inte ha för mycket känns som att det lätt kan bli ett bekymmer istället för nöje.
Om den ändå bara står hos din fd kollega så kan den ju lika gärna stå hos dig.
 
Om den ändå bara står hos din fd kollega så kan den ju lika gärna stå hos dig.
Har du rätt i. För 2 veckor sedan så sålde jag min släpkärra som bara stod och tog plats i garaget. Då sa jag på skoj till kompisen "nu finns det plats för fler motorcyklar"
 
Sant. Jag har ju bara två men det räcker gott och väl egentligen. Köper jag en till kommer jag bli sugen på ännu en…
Det vore ju förfärligt. Tänk att behöva välja mellan flera hojar när man ska ut på en simpel söndagstur... Och man kan ju ändå inte köra mer än en i taget...

Klart du ska ha en klassisk 750! (y) :)
Även om dom inte skulle dra iväg i pris framöver så lär dom inte bli lättare att hitta i ok skick.
 
View attachment 527890

Ny daily driver! Väldigt bra pris, VÄLDIGT bra skick! En 92'a.
Fasen nu är man inte poppis här på forumet när man ute i garaget både har en Goldwing och en Virago 535 :banana
Den ska jobba som transport för mig och barnen till närmaste glasskiosk runt stugan i sommar. Den matar på milen oförskämt bra när man väl lämnat stillastående :hojsmilie
haha, tror faktiskt Goldwing och framförallt Virago är mindre populära på forumet än HD :)

En sådan Goldwing som du har, fast med "grusdäck" skulle faktiskt vara kul att äga någon gång i framtiden. Har du kassetbandspelare på den?
 
haha, tror faktiskt Goldwing och framförallt Virago är mindre populära på forumet än HD :)

En sådan Goldwing som du har, fast med "grusdäck" skulle faktiskt vara kul att äga någon gång i framtiden. Har du kassetbandspelare på den?

Kassettband finns!!, samt FM radio. Utöver det så har den även farthållare och back å lite så "såklart". Motorn är så sjuuuukt silkeslen. Ligger lätt i 150+ på väg till jobbet, mot att man får tanka den därefter. Efter en vecka och typ 70 mil så känner jag absolut inte att jag kommer sälja den. Det är något tufft med att den är så jävla retro. Men nä det är ingen sporthoj, så någon kick när man gasar blir det absolut inte :crash Jag ger den 10/10 efter en veckas körande! Jag blir glad varje gång den startar! :hihi
 
Kassettband finns!!, samt FM radio. Utöver det så har den även farthållare och back å lite så "såklart". Motorn är så sjuuuukt silkeslen. Ligger lätt i 150+ på väg till jobbet, mot att man får tanka den därefter. Efter en vecka och typ 70 mil så känner jag absolut inte att jag kommer sälja den. Det är något tufft med att den är så jävla retro. Men nä det är ingen sporthoj, så någon kick när man gasar blir det absolut inte :crash Jag ger den 10/10 efter en veckas körande! Jag blir glad varje gång den startar! :hihi
Härligt, kul med ett nöjt köp.

Inte varje dag det går att göra blandband, till en MC dessutom :)

De gamla vingarna har en charm över sig, då de är kantiga och har typ extra allt. Är som en halv bil.

Hur känns vikten att hantera vid långsam körning / i garaget?
 
Härligt, kul med ett nöjt köp.

Inte varje dag det går att göra blandband, till en MC dessutom :)

De gamla vingarna har en charm över sig, då de är kantiga och har typ extra allt. Är som en halv bil.

Hur känns vikten att hantera vid långsam körning / i garaget?
Första milen var jag inte kaxig alls när man skulle till stillastående. Jesus va man fick koncentrera sig. Men som med allt annat så vänjer man sig. Nu slänger man runt den som ingenting. Krävdes några mil innan man kunde slappna av. Inga problem alls i garaget. Men då har jag bara flyttat den när jag suttit på. Men inga problem att mata upp den på centralstödet i alla fall :tungan

Ett stort minus mot tidigare hojjar är däremot bromsarna. Eller det är väl inte bromsarna i sig det är fel på, det är nog även här totalvikten känns det som. Enligt internet "ska det vara så".
Man får släppa av i tid och motorbromsa, precis som med bilen :hihi
 
Hittade en udda fågel i en lada, Suzuki 650 Katana med kardan, intagen ny från Oman 1982, en ägare, alla delar finns, bara avtagna för tvätt
Kul med en udda cykel som hittat hit. Men Suzuki har verkligen misshandlat Katana-namnet lika mycket som Ford har besudlat Mustang. En Katana ska väl ha vass 1100-motor och spetsig halvkåpa?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top