Jag har köpt en ny motorcykel - tråden

Att köpa en gammal transalp i höstas för att prova på grus blev dyrare än jag hade räknat med. 😅
Hämtad idag. 30 år sedan jag sist köpte en helt ny hoj. 😎

View attachment 526852
Å dyrare blir det, nu är det Ecu, ny pipa, väskor, krashbågar mm så räkna med 15 tkr till. Galet rolig hoj är det iaf, grattis!

Inte ny, men köpte en till hoj idag.
KTM 690 Enduro R -13 i ruggigt fint skick,
inkl nästan oanvända motardhjul.
Akra system osv.
Ruggigt trevlig! Klart smidigare känsla i denna än i den 640 jag hade för 100år sen.
Blev ingen Scrambler, blev en tredje grushoj i stallet istället.. Men beggad, då finns lite cash kvar...
+5 ute, vart lite kallt att köra hem ikväll.
Diodlampa blir nog en tidig uppgradering.

Det är ju ändå Sporthoj du är på. Enda som räknas vid korvmojen är toppfart och antal klistermärken från eftermarknadstillverkare :hihi
Effekten från fabrik är av mindre betydelse. Däremot om du har Yoshimura och PowerCommander klistermärke så får du automatiskt +15 bänkgaranterade hästar

Ja,det är jue det första man provar så fort man kommer på något nytt.
Toppfarten, järnet,maxa...

Haha! Ja du, bra fråga. Det är ett helt galet vridmoment i den iallafall. Accelerationen kan man verkligen inte klaga på.

Köpte dock inte denna hoj för toppfarten, då hade jag nog valt nåt annat

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Haha! Ja du, bra fråga. Det är ett helt galet vridmoment i den iallafall. Accelerationen kan man verkligen inte klaga på.

Köpte dock inte denna hoj för toppfarten, då hade jag nog valt nåt annat

Då gissar jag att det är för den väl tilltagna lutningsvinkeln som du utnyttjar i kurvorna på favoritvägarna, bränns det, är jag nära.........

Då gissar jag att det är för den väl tilltagna lutningsvinkeln som du utnyttjar i kurvorna på favoritvägarna, bränns det, är jag nära.........

Det som tilltalar mig är mullret och karaktären från motorn. Sedan sitter man helt galet skönt. Den klassiska looken föll jag pladask för….sedan själv känslan när man kör. Den är oslagbar.

Men, ja, absolut, den går bättre att luta i kurvorna än vad de flesta tror Det är definitivt ingen slö HD detta.

Har läst mig till att den gör typ 180 knyck, vilket räcker gott och väl för mig

Det viktigaste tycker jag är vridmomentet och accelerationen. 163 Nm vid 2500 varv känns skönt tycker jag

Är det inte 156Nm vid 2750rpm?
Om du har rätt är det 12% mer än i en KTM 1390 super duke. Fast de har ju 190 hk också och väger mindre än 2/3 av Harleyn.

Det brukar kännas brutalt med ett kort register.
Hoppas du blir nöjd, trots pikar här!

*/ ?>
Nyheter
Stor invigning på Sulas MC

Efter att Sulas MC bestämde...

Nyheter från Wunderlich

Wunderlich är ett företag i...

Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Back