Jag har köpt en ny motorcykel - tråden

Det är ju ändå Sporthoj du är på. Enda som räknas vid korvmojen är toppfart och antal klistermärken från eftermarknadstillverkare :hihi
Effekten från fabrik är av mindre betydelse. Däremot om du har Yoshimura och PowerCommander klistermärke så får du automatiskt +15 bänkgaranterade hästar
 
Ja,det är jue det första man provar så fort man kommer på något nytt.
Toppfarten, järnet,maxa...

Haha! Ja du, bra fråga. Det är ett helt galet vridmoment i den iallafall. Accelerationen kan man verkligen inte klaga på.

Köpte dock inte denna hoj för toppfarten, då hade jag nog valt nåt annat


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Haha! Ja du, bra fråga. Det är ett helt galet vridmoment i den iallafall. Accelerationen kan man verkligen inte klaga på.

Köpte dock inte denna hoj för toppfarten, då hade jag nog valt nåt annat


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Då gissar jag att det är för den väl tilltagna lutningsvinkeln som du utnyttjar i kurvorna på favoritvägarna, bränns det, är jag nära.........
 
Då gissar jag att det är för den väl tilltagna lutningsvinkeln som du utnyttjar i kurvorna på favoritvägarna, bränns det, är jag nära.........

Det som tilltalar mig är mullret och karaktären från motorn. Sedan sitter man helt galet skönt. Den klassiska looken föll jag pladask för….sedan själv känslan när man kör. Den är oslagbar.

Men, ja, absolut, den går bättre att luta i kurvorna än vad de flesta tror Det är definitivt ingen slö HD detta.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Har läst mig till att den gör typ 180 knyck, vilket räcker gott och väl för mig

Det viktigaste tycker jag är vridmomentet och accelerationen. 163 Nm vid 2500 varv känns skönt tycker jag


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Är det inte 156Nm vid 2750rpm?
Om du har rätt är det 12% mer än i en KTM 1390 super duke. Fast de har ju 190 hk också och väger mindre än 2/3 av Harleyn.

Det brukar kännas brutalt med ett kort register.
Hoppas du blir nöjd, trots pikar här!
 
Är det inte 156Nm vid 2750rpm?
Om du har rätt är det 12% mer än i en KTM 1390 super duke. Fast de har ju 190 hk också och väger mindre än 2/3 av Harleyn.

Det brukar kännas brutalt med ett kort register.
Hoppas du blir nöjd, trots pikar här!

Du kan ha rätt Det är som vanligt med HD, lite olika uppgifter beroende på vart man läser och vilket språk deras hemsida är inställt på Det verkar variera mellan 91-98 hk och 156-165Nm. Har läst på och forskat en del runt detta och slutsatsen är att HD själva inte är så brydda om vilka siffror de lämnar ut vad gäller prestanda.

Jag är inte lättkränkt, folk får tycka vad de vill om sina hojar och andras hojar, smaken är som baken - dvs väldigt olika


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Skärmklipp.JPG

Ny daily driver! Väldigt bra pris, VÄLDIGT bra skick! En 92'a.
Fasen nu är man inte poppis här på forumet när man ute i garaget både har en Goldwing och en Virago 535 :banana
Den ska jobba som transport för mig och barnen till närmaste glasskiosk runt stugan i sommar. Den matar på milen oförskämt bra när man väl lämnat stillastående :hojsmilie
 
Ny daily driver! Väldigt bra pris, VÄLDIGT bra skick! En 92'a.
Fasen nu är man inte poppis här på forumet när man ute i garaget både har en Goldwing och en Virago 535 :banana
Den ska jobba som transport för mig och barnen till närmaste glasskiosk runt stugan i sommar. Den matar på milen oförskämt bra när man väl lämnat stillastående :hojsmilie

Bara två antenner på en motorcykel, det var lite, du kan nog få dit fyra stycken till, men det måste vara varianten med en lysande bubbla i mitten, det har jag sett på andra goldwings
 
Bara två antenner på en motorcykel, det var lite, du kan nog få dit fyra stycken till, men det måste vara varianten med en lysande bubbla i mitten, det har jag sett på andra goldwings
Framförallt så ska jag mata på ett gäng svenska flaggor och några mugghållare å så! Allt som får plats ska dit!
 
View attachment 527890

Ny daily driver! Väldigt bra pris, VÄLDIGT bra skick! En 92'a.
Fasen nu är man inte poppis här på forumet när man ute i garaget både har en Goldwing och en Virago 535 :banana
Den ska jobba som transport för mig och barnen till närmaste glasskiosk runt stugan i sommar. Den matar på milen oförskämt bra när man väl lämnat stillastående :hojsmilie
Trådarkeologi

I övrigt. Grattis till ny hoj. Det viktigaste är att vi kör inte vad vi kör. 🙂
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top