"Det här köpte jag idag!"-tråden

  • Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Ny kaffebryggare.

Spontanköp då jag såg den.

Så.
Jäkla.
Snygg.
5282d22f9f6f95e1705e7dbca5658fc0.jpg
 
Moccamaster helt oslagbar kvalite, vi köpte vår 1998 fungerar än !!
Japp, lagar bättre kaffe, och är i princip oförstörbara. (Nåja, i vanlig användning)
Men snygga vettefan om jag skulle kalla dem.
Min har även en fruktansvärt ful färg, pga sambo. :hihi

Men för smak, i rätt mängder så blir Moka'n svårslagen.
 
Moccamaster helt oslagbar kvalite, vi köpte vår 1998 fungerar än !!
Jag har länge tyckt att de borde få näringsförbud för att de säljer kaffebryggare som inte sitter ihop utan måste spridas över bänken när man ska göra kaffe och för att droppskyddet är felkonstruerat så någon millimeter felplacerad kanna leder till att köket svämmas över av kaffesump.
 
Ny kaffebryggare.

Spontanköp då jag såg den.

Så.
Jäkla.
Snygg.
5282d22f9f6f95e1705e7dbca5658fc0.jpg
En modell jag inte sett förut. Jag har varit inne på att köpa mig en enligt bild, men har svårt att motivera med tanke på att jag har en DeLonghi som gör både lungo och espresso.Screenshot_20260410-203044-379.jpg
 
En modell jag inte sett förut. Jag har varit inne på att köpa mig en enligt bild, men har svårt att motivera med tanke på att jag har en DeLonghi som gör både lungo och espresso.View attachment 527552
Den här jag köpte idag är tydligen gjord efter deras första bryggare från 1968 som estetisk förebild.

Tanken är att den ska få tjänstgöra i stugan och jag var modig nog att köpa den utan att ha konsultera hustrun först...
a292f50efa30954b9ad9c2026bbbffea.jpg
 
Japp, lagar bättre kaffe, och är i princip oförstörbara. (Nåja, i vanlig användning)
Men snygga vettefan om jag skulle kalla dem.
Min har även en fruktansvärt ful färg, pga sambo. :hihi

Men för smak, i rätt mängder så blir Moka'n svårslagen.
Lagar Mocca Master verkligen godare kaffe? Själv känner jag ingen skillnad. Har alltid tänkt att det varit kul att låta de som påstår det ta ett blindtest. Har själv en vanlig billig kaffebryggare som fungerat bra i 20 år och som är mycket bättre designad sett till användarvänlighet. Känns mer som folk betalar för hypen.
 
Lagar Mocca Master verkligen godare kaffe? Själv känner jag ingen skillnad. Har alltid tänkt att det varit kul att låta de som påstår det ta ett blindtest. Har själv en vanlig billig kaffebryggare som fungerat bra i 20 år och som är mycket bättre designad sett till användarvänlighet. Känns mer som folk betalar för hypen.
Den brygger varmare och snabbare :mattias
 
Den här jag köpte idag är tydligen gjord efter deras första bryggare från 1968 som estetisk förebild.

Tanken är att den ska få tjänstgöra i stugan och jag var modig nog att köpa den utan att ha konsultera hustrun först...
a292f50efa30954b9ad9c2026bbbffea.jpg
Den var lite cool
 
Den här jag köpte idag är tydligen gjord efter deras första bryggare från 1968 som estetisk förebild.

Tanken är att den ska få tjänstgöra i stugan och jag var modig nog att köpa den utan att ha konsultera hustrun först...
a292f50efa30954b9ad9c2026bbbffea.jpg

Nu när du förklarar på det viset blev den där bryggaren du hade köpt helt plötsligt snygg.
 
Lagar Mocca Master verkligen godare kaffe? Själv känner jag ingen skillnad. Har alltid tänkt att det varit kul att låta de som påstår det ta ett blindtest. Har själv en vanlig billig kaffebryggare som fungerat bra i 20 år och som är mycket bättre designad sett till användarvänlighet. Känns mer som folk betalar för hypen.
Ja det skulle jag nog säga.
Tyckte innan jag köpte en att det borde inte kunna göra skillnad då den bara "kokar" vattnet och det som ger smak är när det rinner genom kaffet i filtret, men går man tillbaka till en 99kr Clas Ohlson så märker man skillnad.
Antar att det har att göra med temperatur, men också kan tänkas att Riktigt billiga bryggare, typ 99kr Classe, använder sig av billigare material som "blöder" in mer plastsmak.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top