Vad fick dig att le idag?

Att jag lyckades tömma kalendern i onsdags efter lunch så jag kunde köra hoj får mig att le stort även idag. Påskhelgen i övrigt tillbringades inomhus med lek o gos med nya kattungen och mängder av serier o film. Riktigt vidrigt aprilväder med kyla hagel snö o blåst.
 
Att astronauterna på Artemis II är längre bort från jorden än någon människa varit förut. 😲
Mer imponerad än leende kanske men ändå.
Lite OT
Voyager är 22 ljustimmar från jorden. (23,7 miljarder kilometer)
Det är det för föremål som människan har skickat längst bort någonsin.

Månen ligger en dryg ljussekund bort.
Solen ligger cirka 8 ljusminuter bort.
Närmaste stjärna ligger cirka fyra ljusår bort.

EDIT: förtydligade
 
Last edited:
Fick äntligen hela stacken i mitt nya hobbyprojekt att funka, så nu finns en web-frontend som autentiserar mot en oidc-server, och en backend med databas och hela skiten, allt kör lite sexigt i ett kuberneteskluster... OCh ser ut som om en backend-apa har kladdat ihop det. :hihi

1775511095349.png

Första hemmaprojektet på länge, och nu när jag kommit såhär långt så kanske det finns hopp om att det blir något av det...

Är ju ändå lite sådär craigslist-sexigt utseende till och med. Och craigslist är ju den enda webjätten som inte drivs av totala rövhål.
 
Hjälpen jag fick från Försäkringskassan med hur jag skulle formulera mig för att få ersättning snabbt och utan motfrågor från den.

Det fick mig att le idag.

Handläggaren jag pratade med tog sig tid och guidade mig genom mina frågor. När han inte kunde svara själv tog han hjälp av en kollega.
 
Svenska Nyheter presenterade i fredags Magdalena Andersson 1 April.
1775589042492.png
Hon kommer vid 10:00
 

FAFO

Domen kan nog anses prejudicerande. Kommer nog överklagas och jag hoppas högre instans fastställer domen och skruvar upp påföljden.
 

FAFO

Domen kan nog anses prejudicerande. Kommer nog överklagas och jag hoppas högre instans fastställer domen och skruvar upp påföljden.

Han skulle ha lagt sig i baksätet och sovit. Sen borde han kunna skylla på att Mollgan startat bilen.
 
Han skulle ha lagt sig i baksätet och sovit. Sen borde han kunna skylla på att Mollgan startat bilen.
Autopilot aktiv då man sitter i förarsätet...

Tidigare kreativa människa:

"Paret skilde sig senare. Kvinnan lämnade då in filmen till polisen." 🤣😂

Idiotens moder är ständigt gravid.
 
Autopilot aktiv då man sitter i förarsätet...

Tidigare kreativa människa:

"Paret skilde sig senare. Kvinnan lämnade då in filmen till polisen." 🤣😂

Idiotens moder är ständigt gravid.

En tung väska på stolen lösen väl den saken.
 
Teslan har väl en kamera som filmar inuti bilen hela tiden som man måste lura också?

För övrigt är väl inte autopiloten godkänd i sverige än?
Man kan nog sammanfatta det med att ansvarsfrågan rent juridiskt inte är helt lätt att avgöra.

Att den är mer godkänd och utbredd i andra länder har nog att göra med stora summor håll-käften-pengar för att undvika rättslig prövning. Allmänt åtal i Sverige hindrar att köpa sig fri från åtal.
 
Man kan nog sammanfatta det med att ansvarsfrågan rent juridiskt inte är helt lätt att avgöra.

Att den är mer godkänd och utbredd i andra länder har nog att göra med stora summor håll-käften-pengar för att undvika rättslig prövning. Allmänt åtal i Sverige hindrar att köpa sig fri från åtal.
Ansvaret tolkas väl ligga på den som startade autopilot i Sverige?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top