steffe
"Mannen som talar med whisky"
Vatten och sand (från Australien tydligen).Skärs det med rent vatten eller vatten + sand ? Nyfiken, har själv ingen aning.![]()
Maskinen kommer från Kimtech i Kungsängen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vatten och sand (från Australien tydligen).Skärs det med rent vatten eller vatten + sand ? Nyfiken, har själv ingen aning.![]()
Att vattnet kommer från Australien synar jag med klöver två.Vatten och sand (från Australien tydligen).
Maskinen kommer från Kimtech i Kungsängen.

Snilleblixt?Den här stillbilden som jag lyckades ta under dagens svartkrutsskytte tyckte jag var lite frän:
View attachment 527328
Anledningen till att det gnistrar såpass är att geväret i fråga har en ventilationsport som så vitt jag förstår syftar till att minimera risken för misslyckade antändningar:
View attachment 527329
Med tanke på detta var det lite roligt att just detta geväret bjöd på dagens enda misslyckade antändning... Det kanske inte funkar riktigt så bra som de gamla mästarna hade tänkt sig...![]()
![]()
Som alla. som är i ett annat sammanhang, gäller även företag, föreningar, krogen mm, inte bara länder - behöver anpassa sig till lokala regler!!På sportlov i Istanbul av alla ställen.
Vaknar 0330 en morgon av en idiot som slår en gigantisk trumma i rytm nerför gatan.
Tänkte att det var väl bara en mupp som ville ha uppmärksamhet.
Samma sak händer nästa natt. Annan idiot.
Vafan...
Öppnar fönstret och skriker åt idioten att hålla käft. Han hör inte. Med tanke på storleken på trumman är det inte så konstigt. Troligen har han öronproppar för att inte bli döv.
Två nätter i rad, vad är det som händer?
Inser att det är Ramadan. En snabb koll med AI svarar att det är "davulcu", en slags trummare som går runt i morgontimman för att väcka folk så de kan äta innan solen går upp under Ramadan.
Här är är jag alltså en svensk som vill att andra människor i andra kulturer ska anpassa sej till mej, i deras hemland.
Plötsligt får jag en gnutta mer förståelse för både SD och de nyanlända.
Prova att få sova gott i Spanien under påskhelgenSom alla. som är i ett annat sammanhang, gäller även företag, föreningar, krogen mm, inte bara länder - behöver anpassa sig till lokala regler!!
Det gjorde vi då vi bodde i södra Frankrike 5år.
Utklädda som färgglada kkk-medlemmar.Prova att få sova gott i Spanien under påskhelgen
Där är det långa tåg med syndare som går gatorna fram o trummar och gråter.
Ju mer du syndat ju mer ska du grina och så gå barfota.
Undrar om det ställs några spännande frågor efter helgen.
Vilket bygge
Nötblod, amatörkvinna......Jag uppmanar inte till skadegörelse, men det här var lite roligt gjort.
View attachment 527394

|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |