Hur många mil körde du i dag?

Blev en premiärtur i det fina vädret, strax över 6 mil, hade kunnat köra längre men var hungrig och behöver jobba. Bytte vinterluften i däcken också. Ujujuj vad det var skönt att komma ut på vägarna igen. I år ska jag verkligen komma ut mer och ska ta mig råd av en bandag eller två också.

1774176186625.png

Däcket köptes i England, fylldes med luft där, punkades sedan i Wales för att sedan lagas i England. Biltemas lilla kompressor och lagningssats gjorde ett bra jobb. :tummenupp
Så även om däcket är tillverkat i Japan kan jag naturligtvis inte byta luft. Så jag fyllde upp med färsk, svensk vårluft. :)
7,4 mil blev det bara eftersom jag naturligtvis inte vill avvika från ämnet... :tungan
 
View attachment 526900

Däcket köptes i England, fylldes med luft där, punkades sedan i Wales för att sedan lagas i England. Biltemas lilla kompressor och lagningssats gjorde ett bra jobb. :tummenupp
Så även om däcket är tillverkat i Japan kan jag naturligtvis inte byta luft. Så jag fyllde upp med färsk, svensk vårluft. :)
7,4 mil blev det bara eftersom jag naturligtvis inte vill avvika från ämnet... :tungan
Svensk vårluft kan funka.
Men köp inte luft på Biltema, det kan finnas aska i luften (*** OBS! Ironi ***).
 
2 mil. In till stan och fika med hojfolk på fik. Vidare till hojgarage och mera fika och sedan hem för att klippa äppelträd. Ganska bra dag trots avsaknad av bild och få mil.
 
Svensk vårluft kan funka.
Men köp inte luft på Biltema, det kan finnas aska i luften (*** OBS! Ironi ***).

Det var svensk luft i däcket som sprack... :7peta
Och jag klarade inte av att laga det... :mad:

1774811788722.png

Men då får man erfarenheten att åka bärgare till en däckfirma. :tungan

1774811995963.png

Men det nya däcket kunde jag laga. :tummenupp Och snart får Kjelle byta det. Ska man våga köpa nytt tillverkat i Japan? :va Frågor, frågor...

1774812347697.png
 
Körde idag med "PRO ungdomssektionen" jag kallar dom i gruppen som kan vardagar🙂 Blev till Nynäshamn efter ett snabbt däckbyte på min hoj till ett Michelin Road 6 till fantastiskt pris. Enligt utsagor 20% längre livstid då mitten har hårdare gummi än Michelin Road 5. Inte den blekaste om det stämmer, får tiden utvisa. Miltal idag🤔 Inte den blekaste...

20260401_111658.jpgFB_IMG_1775049589271.jpg
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top