Hur många mil körde du i dag?

12 mil. En del nederbörd och kallt. Positivt med kylan var att vi behövde värma oss och det blev ett stopp på en mack mitt i obygden som hade öppet på söndag och dessutom en fika avdelning. Så många söndagar de senaste månaderna som jag åkt förbi frusen men nu upptäckt denna lilla oas. Inget ont som inte för något gott med sig.
Flera grusvägar som inte var tillräckligt bra att köra på ännu.
Behöver något lättare så om någon är sugen på en söndagskörd Transalp så här det bara till att hojta till.
1773605913955.png

Tvätta motorcykeln ja. Det gjorde jag i förrgår. Sen körde jag i lite regn igår.
Det blev ingen tankning igår eftersom macken hade stängt för gott.

Tankade 98 på OK Västberga. 18,34, inte billigt men inte dyrt heller.
st1 vid Örbyleden/Stureby är billigare, 17,70 eller däromkring.
Liten tank, då är det ju billigt. Eller hur var det?

View attachment 526429

Letade sexiga miljöer under Västerbron.
Så läckert. 😎

View attachment 526430

Fyra mil blev det. Alltid något. Sedan 15 mil med bilen.
Men våga bojkotta OKQ8!! Enda macken av kedjorna som av någon outgrundlig anledning inte tar blipp vid pumpen! Blipp som är så grymt med hoj, jag behöver inte ens ta av mig handskarna. Buuuuuu

Fasen denna tråd har jag helt förbisett, nästan som Dagens Bild men roligare tror jag. Jag får ut och köra lite idag, solen kallar redan och vägarna är torra. Får se hur myllan ser ut i grönsakslandet.

Jag var faktiskt förbi Almnäs förra veckan på en av mina lätthojar, stigar och grusvägar är mestadels smälta nu med sträckvis is / snö som jag lyckades slinta lite på med framhjulet, i låg fart bör jag tillägga så inget hände än lite blött på höger knä. Tur att snö är mjukt.

Var är du Björn F?? Länge sedan du postade här!

Bifogat

• 1774026696920.png
    1774026696920.png
    122.5 KB · Visningar: 3
Blev en premiärtur i det fina vädret, strax över 6 mil, hade kunnat köra längre men var hungrig och behöver jobba. Bytte vinterluften i däcken också. Ujujuj vad det var skönt att komma ut på vägarna igen. I år ska jag verkligen komma ut mer och ska ta mig råd av en bandag eller två också.

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage