2026 PT Grand Prix of Thailand

Kapacitet enligt Wikipedia.
50,000 (grandstand) + 50,000 (berm) = 100,000 total capacity.

Joan Mir säger att han också fick problem med bakdäcket och fick avbryta. Så trist när det är yttre påverkan.

Joan Mir säger att han också fick problem med bakdäcket och fick avbryta. Så trist när det är yttre påverkan.

Ja, han hänvisade till att problemet låg hos en ”extern leverantör” 😅 Dvs, ingen får ju någonsin ens andas om att det skulle vara något med kvaliteten på Michelin-däcken som brister…

När vi ändå snackar om publiksiffror. Vilket race brukar ha högst publiksiffror? Är det stor skillnad mellan olika ställen? (tänker främst på olika banor i Europa)

Har själv bara varit på Assen för många år sedan. Tänker ibland att skulle vara kul att åka till något annat race har bara inte bestämt vart.

När vi ändå snackar om publiksiffror. Vilket race brukar ha högst publiksiffror? Är det stor skillnad mellan olika ställen? (tänker främst på olika banor i Europa)

Har själv bara varit på Assen för många år sedan. Tänker ibland att skulle vara kul att åka till något annat race har bara inte bestämt vart.
Enligt google sökning fick jag. För 2025.

1. Frankrike, Le mans 311 797
2. Tyskland, Sachsenring 256 411
3. Thailand, Buriram 224 634
4. Spanien, Jerez 224 420
5. Tjeckien, Brno 219 544

Ja, han hänvisade till att problemet låg hos en ”extern leverantör” 😅 Dvs, ingen får ju någonsin ens andas om att det skulle vara något med kvaliteten på Michelin-däcken som brister…
Ja, men sådant här borde lyftas upp, inte tystas ner. Vi får se vad som händer framöver.

Ja, han hänvisade till att problemet låg hos en ”extern leverantör” Dvs, ingen får ju någonsin ens andas om att det skulle vara något med kvaliteten på Michelin-däcken som brister…
Extern leverantör i det här fallet måste vara ospecificerat Michelin eller Marchesini.

Moto 3 är alltid kul och så jämt så man inte ens vet vem som är först över mållinjen.

Moto2, tre starter i samma race. Värmeslag eller övertaggade förare?

Motogp, den lilla spänning som var punkterades med Marcs punkterade bakdäck.

Det var kul att Toprak inte var sämsta Yamaha i racet. Synd bara att deras cyklar är sämst så att inte vara sämsta Yamaha är som att vara med i handikapp-OS.

Tyckte att det som gav mest glädje och puls i helgen var MotoGP.
Moto 3 ett ständigt slipstreamande och rätt tråkigt att se på som vanligt då dom alltid känns ett nummer för små för banorna. Moto2 brukar alltid vara kul att se men detta race riktigt trist, blev varken hackat eller malet och till slut ett sprint race.
MotoGP blev överraskande intressant och bådar gott inför fortsättningen. Samtliga Ducati hade det tufft att hänga med. Mir körde riktigt bra på Hondan fram till däck gav upp, var uppe 5:e plats och hade nog kunnat utmana JM också. Inte lika bra för Zarco och Marini men matchade nästa Morbidelli och Bagnaia vilket ändå får ses positivt för Honda. Så viktigt att Bez fick vinst för egen del och Aprilias, att JM kunde köra så hårt och bjuda på så mycket motstånd efter varit borta så länge och hålla sig på hjulen var riktigt kul. Att Acosta kunde hålla, eller rättare sagt däcken, hela racet var både spännande att följa och överraskande med tanke på hur hårt han körde med MM i början. Satt som på nålar dom sista varven då jag verkligen önskade Fernandez podium och att han skulle få behålla sin 2:a plats. Hans bakdäck var verkligen tokslut.
Yamaha var en besvikelse fast ingen överraskning, tyvärr.

Moto 3 är alltid kul och så jämt så man inte ens vet vem som är först över mållinjen.

Moto2, tre starter i samma race. Värmeslag eller övertaggade förare?

Motogp, den lilla spänning som var punkterades med Marcs punkterade bakdäck.
Extern leverantör i det här fallet måste vara ospecificerat Michelin eller Marchesini.
Det kan väl absolut inte vara så att Marc och Joan drabbades av vad som händer med Michelindäcken om de körs med för lågt tryck ??
Trycket blir till slut superlågt ?? Kan närmast liknas vid punktering ??
Utom däcken och fälgarna finns ju däckpastan tror jag. När jag monterat BST kolfiberfälgar och däck upptäckte jag att bakdäcket tappade ca 0,5 bar på en vecka. Misstanken var por i den nya BST fälgen. Men efter en bandag så sjönk trycket med ca 0,1 bar/månad.
På nått sätt hade däcket, fälgen och däckpastan inte fått det helt tätt innan däcket körts varmt.

Jäklar vilket race!!! Me like 🙌
Det kan väl absolut inte vara så att Marc och Joan drabbades av vad som händer med Michelindäcken om de körs med för lågt tryck ??
Trycket blir till slut superlågt ?? Kan närmast liknas vid punktering ??
Utom däcken och fälgarna finns ju däckpastan tror jag. När jag monterat BST kolfiberfälgar och däck upptäckte jag att bakdäcket tappade ca 0,5 bar på en vecka. Misstanken var por i den nya BST fälgen. Men efter en bandag så sjönk trycket med ca 0,1 bar/månad.
På nått sätt hade däcket, fälgen och däckpastan inte fått det helt tätt innan däcket körts varmt.
Läs detta, så vad tror vi o det?

*/ ?>
Nyheter
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS