Utforska vårt sortiment av Servicekit till Harley Davidson. Handla enkelt hos Customhoj. Alltid bäst pris och snabb leverans.
customhoj.se
Det verkar vara snake oil just för primärlådan.
Precis vad det är också, fast ganska dyr. Det finns även "twin cam" oljor har jag sett, som tydligen ska vara till .. twin cam motorer typ Harley. Viskositeten är 20W50 men hur exakt komposition ser ut vet jag inte (mineral - syntet .. etc).
Grejen är att min 103-motor på 2015-Dynan är en grov stor sak som jag spontant känner mår bra av en trögare olja, samt pga att den blir varm bör tåla lite värme. Så en 20W50 helt enkelt. Sedan om Harley haft magiska tillsatser i sin snake-oil kan jag bara undra över, men en motor är en motor, och en Harleymotor ska inte skilja sig från andra liknande som inte är lika magiska.
Om man ska ha samma olja till samtliga kammare eller inte vore inte lika viktigt. En fundering där tycker jag är att den där lilla kedjan bör väl klara sig med en tunnare billigare olja, samt att man inte behöver byta den lika ofta som motoroljan, som utsätts för värme och mer slitage. Och våtkopplingen vill ju alltid ha en MA2 spec.
Mot våren ska jag kolla lite youtube och läsa manualen igen, jag har läst den men så klart glömt 90%.
En annan grej jag noterar är mängdbegränsningen på förpackningarna i dessa service-kit. Dom verkar i förväg ha måttat rätt mängd så man nog bara kan hälla i hela flaskan och vara nöjd. Om jag väljer "1999-2017 Twin Cam" får jag tre flaskor i olika storlekar. Det är inte helt fel, det underlättar ju faktiskt.