Stora cykeltråden

Lundaborna brukar ju säga att Lund är kommunen med störst höjdskillnad, men jag har bott i Lund och det vette fan hur dom lyckats komma fram till den slutsatsen.
Stad med störst höjdskillnad måste det väl vara frågan om, tror Kiruna har åsikter annars :)

Eftersom jag är uppväxt utanför Östersund har jag synat den där faktoiden. Även om man räknar Lund snällt från Höje å till Monte Composti så ligger det i lä. Storsjön till ÖSK är mer. Sedan kan man ju alltid dra till med backen på Frösön.......

Stad med störst höjdskillnad måste det väl vara frågan om, tror Kiruna har åsikter annars :)

Eftersom jag är uppväxt utanför Östersund har jag synat den där faktoiden. Även om man räknar Lund snällt från Höje å till Monte Composti så ligger det i lä. Storsjön till ÖSK är mer. Sedan kan man ju alltid dra till med backen på Frösön.......

Fast stad finns ju inte längre som begrepp. Det finns ingen idag giltig definition.

Det är samma väg som våra föräldrar gick till skolan, fast då var det -30 och motvind, båda vägarna också.

Bara för att du bor i söder, här var det -40, och uppförsbacke både till skolan och hem.

Seriöst så får man lyfta på hatten för 160 mil på 41 dagar, det är ju 4 mil om dagen och drygt 600 höjdmeteri snitt utan vilodagar inkluderade. Inga omöjliga siffror men starkt jobbat.
Dessutom runt januari då de flesta har parkerat sin cykel för vintern.

Mina bästa dagar det här året ligger kring 45km och 6-700 höjdmeter, men jag skulle inte fixa att snitta det dagligen ens i lugn takt. Inte den här månaden åtminstone. Jag skulle nog behöva ytterligare 2-3 månader semester för att bygga upp den styrkan.
Och då har jag inte ens vågat fråga vilken fart han håller.

Hehe jo då. Men kom nyligen hem från två veckor på Gran Canaria , det var mycket berg där 😅.

Blev ett gäng turer med 3000 höjdmeter.
Och när man försökte köra nån dag emellan så slätt som möjligt blev det endå mellan 1000-1700hm per tur.

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Back