Semper idem
Gudomlig sporthojare
Jag måste testa den gasen. Jag har gastuben under köket.Vintergasen gör otroligt stor skillnad i låga temperaturer.
Speciellt på ett kök med flaskan under där man inte kan vända flaskan upp och ned.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag måste testa den gasen. Jag har gastuben under köket.Vintergasen gör otroligt stor skillnad i låga temperaturer.
Speciellt på ett kök med flaskan under där man inte kan vända flaskan upp och ned.
Ja det är bra att ha bränslet i fotändan av sovsäcken.Även T-sprit kan behöva lite värme för att brinna när det är rejält kallt.
Jag har haft några nätter med flaskan i sovsäcken för att säkert få varm frukost.
Jag vet precis varför. Farsan var kemist och berättade hur man gifter ihop molekylerna så det tar bort smaken och gör den rund och fin. Nyckeln är värme och en liten gnutta saltsyra som katalysator. Gissa varför metylkarbinolen hemma hos oss smakade som den dyraste av vodkorGrogg på 96% smakar skit om den är nyblandad. Den måste stå blandad ett tag innan det smakar ok.
Eller om man har bråttom kan man blanda groggen i ultraljudstvätten.
Exakt vad det beror på vet jag inte men det är nåt på molekylnivå.

Optimus Vega är ett braVintergasen gör otroligt stor skillnad i låga temperaturer.
Hur som helst slog det mig nyss att jag borde kanske ha skyddat mig med någon slags doft som repellerade djuren. Eller räcker det med min mänskliga odör jag redan har?
Finns det nåt vildsvinsspray eller medel jag kan använda annars? Nån frilufsare här som har koll på sånt?
Det där lärde jag mig redan som liten när vi matade fåglarna vid Lötsjön, gässen och svanarna började väsa på mig och jaga mig när jag minglade lite oförsiktigt bland fjäderfäna. En nöp mig i luvan när jag flydde. Jag var ungefär lika lång som svanen.Som vanligt, gå inte emellan en mor och hennes barn, oavsett art.
Jag har aldrig känt någon oro eller rädsla för något djur när jag är i skogen. Förutom fästingar dom tycker jag är riktigt obehagliga och äckliga. Känner till flera häromkring som blivit riktigt sjuka i borrelia.Det där lärde jag mig redan som liten när vi matade fåglarna vid Lötsjön, gässen och svanarna började väsa på mig och jaga mig när jag minglade lite oförsiktigt bland fjäderfäna. En nöp mig i luvan när jag flydde. Jag var ungefär lika lång som svanen.
Bra, då kan jag egentligen bara göra som vanligt när jag är ute, snora och spotta och gå vissla ibland. Det borde hålla grisarna borta.
buckrail.com
Jag har upplevt mer än en gång att de där rackarns grisarna tror att de är osynliga (t.ex. ligger under en gran) och sticker först när man är någon meter ifrån. Pulshöjare...Vildsvin kan ju IOFS attackera människor, men det är oftast i situationer där dom är skadade eller på annat sätt trängda och inte kan fly.
Som vanligt, gå inte emellan en mor och hennes barn, oavsett art.
Blev en sån här:Letar efter mindre vandringsryggsäck, ca 35-40 liter, då dom jag har är mellan 20-30 år gamla. Provade några i dag, modeller med riktiga höftbälten, lätta ramar och ställbar höjd för axelremmar. T.ex. Lundhags Fulu Core 35L.
Visade sig att samtliga jag testade var ca en decimeter för korta i inställningen för axelremmarnas infästning. Snubben i butiken nämnde att Lundhags mellanstora modeller var anpassade för personer med maxlängd på 180 cm, vilket överensstämde väl med min upplevelse. Är 188 cm lång.
Därmed blir frågan om någon har tips på säckar i angivet storleksspann som passar för oss lite längre?

|
|
Ducati DesertX 2026
Ducati DesertX 2026 – ännu ... |
|
|
KTM firar 100 år av 6DAYS
KTM firar 100 år av 6DAYS® ... |
|
|
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj
BBM Hiro – ett helt nyutvec... |
|
|
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design
Efter flera decennier tills... |
|
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |