Ska man vara orolig för USA?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så, eftersom att alla USAs små skamliga hemligheter, invasioner och traktatsbrott hela tiden dras upp i alla möjliga trådar tänkte jag att det var dags att starta den här tråden. Personligen har jag en lång rad med saker som jag inte gillar med USA, som att de lönnmördade folkvalda i Sydamerika, som att de grundade karteller i Sydamerika, som att de startade invasionen av Kuba och sedan vände sina allierade ryggen och så vidare, så nu kan vi parata om allt sånt här istället för tjäbbel om att USA minsann är elakare än ${DICTATORSHIP}.

Så, det senaste ämnet som föreslogs var USAs invasion av Mexiko, ska vi börja där?

Last edited:
Gubb-sur har bett militären ta fram en plan för att militärt ta över Grönland.

Någon här som vill försvara det? 🤔
Tydligen så ville några generaler(?) försvara det och har vägrat göra sådana planer.
Gott att allt fler vågar stå upp mot dom värsta galenskaperna. 👍
Hoppas verkligen det håller så! 🤞

Hur är det med läsförståelsen? Nu har du bommat i två svar av två möjliga.

Jag har tagit covidvaccin. Jag är emot att det ska vara obligatoriskt. Är du av en annan uppfattning, eller är du bara här för att gnälla?

Ja, jag orkade inte läsa alla inlägg om vaccinering. Jag blev ändå nyfiken på just den detaljen. Dvs om du direkt accepterade covidvaccinet som det först marknadsfördes, det var vältestat, säkert, effektivt och det skulle räcka med en spruta.

Själv lät jag er andra vara "frivilliga" provkaniner även om det var extremt nära tvång.

Ja, jag är emot all form av tvång och särskilt när det gäller vad jag ska göra med min kropp.

Här är den andra bommen. Är kanske inte lätt när lappmöglet ligger upp till ögonhöjd…. Startar inte skotern eller?

Jag har sagt tidigare att jag inte försvarar Trump (jag antar att det är honom du refererar till som ”dåren”).

Lista över sura gubbar, so far:

1. Kratoz
2. Två-drags-grabben
3.

Inte mycket lappmögel här faktiskt, kanske i frysen.

Bifogat

• 1000041899.jpg
    1000041899.jpg
    3.6 MB · Visningar: 12
Tydligen så ville några generaler(?) försvara det och har vägrat göra sådana planer.
Gott att allt fler vågar stå upp mot dom värsta galenskaperna. 👍
Hoppas verkligen det håller så! 🤞

Dom som vägrar blir väl sparkade och ersätta med nickedockor helt enligt skolboken för hur man skapar en diktatur.

Jag önskar verkligen jag slapp skriva här varenda dag. :(

Och nu skall FED's Jerome Powell utredas för brott.
Naturligtvis så gubb-sur ska få en till nickedocka som sätter räntor som gubb-sur vill.
Vad kan gå snett här lixom...🙄

Sen skulle jag gärna se vilket hus som behöver renoveras för $2,7 miljarder. :3freak
Och (för?) höga räntor är jag emot sedan den svenska ränte-tråden.

Saxat från X-blaskan.
Brittiska militärstrateger sitter just nu och skissar på en möjlig Natoinsats på Grönland som kan omfatta soldater, örlogsfartyg och militärflygplan för att skydda territoriet mot vad som beskrivs som växande hot från Ryssland och Kina.

Smart! 👍

Jag önskar verkligen jag slapp skriva här varenda dag. :(

Och nu skall FED's Jerome Powell utredas för brott.
Naturligtvis så gubb-sur ska få en till nickedocka som sätter räntor som gubb-sur vill.
Vad kan gå snett här lixom...🙄

Sen skulle jag gärna se vilket hus som behöver renoveras för $2,7 miljarder. :3freak
Och (för?) höga räntor är jag emot sedan den svenska ränte-tråden.

Jag kan lova dig att du absolut inte behöver skriva här varje dag, du överlever tro mig :krama

Ta några dagar och skit fullständigt i att läsa nyheter och politik, det är en ganska intressant upplevelse i dagens moderna, elektriska propaganda cirkus :tungan

Å andra sidan är det väl dags att dra igång Sporthoj Opinion på SVT? :hihiMöjligheterna är oändliga! Patrik och Stålet får diskutera snutjag :mattias Miggen och norrlandspingvinerna får diskutera trafik och IOM förare :fakta Samtliga deltagare bör dyka upp i fullgod skyddsutrustning i förberedelse för handgemängen som oundvikligen skulle utbryta, tex när när nån jävla pajas tönt påstår att R7an är en sporthoj och miggen kommer flygandes från flanken med en ograciös hoppspark som når ända upp till knäpucken :sissy

"Make supersport great again!" :yoparty

Last edited:
Det här är ganska illa...

Hur länge tror vi han är kvar?
Kommer Jared, Ivanka eller Melania ta över sen?

Anser du att ifrågasatt användning av statliga medel inte bör utredas generellt, eller enbart inte i detta fallet?
Personligen har jag begränsat med erfarenhet i just detta ämnet, men det verkar som det smugits in en hel del lyx i vad som ska vara myndighetslokaler.

USA grönlandsombud berättar här att Danmark ockuperade Grönland efter WWII.
Typiskt de djävla krigiska danskarna. Här förlorar de mot NaziTyskland och sen ockuperar Grönland liksom... 🙄

View attachment 524649
Fast var inte grunden för att Danmark nu besitter Grönland att USA i ett avtal gav upp det till Danmark mot att Danmark gav upp sitt anspråk på några öar i Karibien?

Jag kan lova dig att du absolut inte behöver skriva här varje dag, du överlever tro mig :krama

Ta några dagar och skit fullständigt i att läsa nyheter och politik, det är en ganska intressant upplevelse i dagens moderna, elektriska propaganda cirkus :tungan

Å andra sidan är det väl dags att dra igång Sporthoj Opinion på SVT? :hihiMöjligheterna är oändliga! Patrik och Stålet får diskutera snutjag :mattias Miggen och norrlandspingvinerna får diskutera trafik och IOM förare :fakta Samtliga deltagare bör dyka upp i fullgod skyddsutrustning i förberedelse för handgemängen som oundvikligen skulle utbryta, tex när när nån jävla pajas tönt påstår att R7an är en sporthoj och miggen kommer flygandes från flanken med en ograciös hoppspark som når ända upp till knäpucken :sissy

"Make supersport great again!" :yoparty

Kan man söka omplacering?
Jag diskuterar nog hellre snutjag än trafiken.

Jag trodde de flesta på forumet var överens om att r7 är en sporthoj. https://www.sporthoj.com/forum/threads/yamaha-r7.61866/

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back