Ska man vara orolig för USA?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så, eftersom att alla USAs små skamliga hemligheter, invasioner och traktatsbrott hela tiden dras upp i alla möjliga trådar tänkte jag att det var dags att starta den här tråden. Personligen har jag en lång rad med saker som jag inte gillar med USA, som att de lönnmördade folkvalda i Sydamerika, som att de grundade karteller i Sydamerika, som att de startade invasionen av Kuba och sedan vände sina allierade ryggen och så vidare, så nu kan vi parata om allt sånt här istället för tjäbbel om att USA minsann är elakare än ${DICTATORSHIP}.

Så, det senaste ämnet som föreslogs var USAs invasion av Mexiko, ska vi börja där?

Last edited:
Låt oss börja med antalet vaccinationer för barn. Vad anser du vara rätt antal? Och vilka? FDA’s studie nedan visar på en stor skillnad internationellt.

Om den rekommenderade minskningen av vaccinationer av barn i USA är ett problem, bör andra länder, såsom Danmark, isf öka antalet vaccinationer?

a82d83053f665539a6aea47f51acc03c.jpg

66dd739ba63a4503fbb925fb9268d780.jpg

87fafc5fae6e122cdc69b4cbd46ce653.jpg
Jag tycker att Danmark och flera andra länder har mycket de behöver förbättra. När det gäller Hepatit A och B är de inte så vanligt förekommande i vår del av världen, men amerikaner har närmre kontakt med Sydamerika där det är större risk.
Vattkoppor är tänkt att införas i vaccin här och det är positivt.

Just mässling har varit närapå utrotat i Europa, men efter Wakefields påhitt så har det spridits och skapar onödigt lidande.

3665.png
Så man räknar kombinationsvaccin och fram till 18 år?
I stort är det ganska lika mellan europeiska länder och usa.
Man kan googla "debunk vaccine myths" men det kan förstöra ens algoritmer...

Klicka på länken för att läsa hela jag lägger bara en bild på inledningen.
1000041895.jpg

Klicka på länken för att läsa hela jag lägger bara en bild på inledningen.
View attachment 524618

Känns väldigt träffsäkert i sin helhet!
Jag var för 20 år sedan, av olika skäl, kompanjon med en person som betedde sig otroligt likt gubb-sur.
Artikeln stämmer lilla bra på kompanjonen.
Det var inga roliga år. 😟

Den här är klockren:
3667.png
Vad jag ser så verkar vi vara i denna fas:
3668.png

Påminner om skjutningen i Frankrike för några år sedan där en ung livsstilskriminell pojke med invandrarbakgrund försöker köra ifrån (på?) en polis som står ivägen.
Polisen skjuter verkanseld och pojken dör.

Sedan blev det i vanlig ordning upplopp, kravaller och skadegörelse i varje invandrarförort. Om jag inte minns fel blev det t.o.m. en del sympatikravaller här i Sverige.
Det här har ju hänt i Sverige också, bilist stoppad, kör och skjuts ihjäl. Punkt.
Orkar inte söka efter länk.
Det finns människor som aldrig lärt sig lyda utan tycker att jag gör väl som jag vill.
Och så går det som det går. Darwins naturliga urval. Tycker jag.

Jag tycker att Danmark och flera andra länder har mycket de behöver förbättra. När det gäller Hepatit A och B är de inte så vanligt förekommande i vår del av världen, men amerikaner har närmre kontakt med Sydamerika där det är större risk.

Just mässling har varit närapå utrotat i Europa, men efter Wakefields påhitt så har det spridits och skapar onödigt lidande.
Nej med det allt mer utbredda resandet har det blivit det. Åkte själv på Hepatit A 1977.
Bröt ut i Iran. När jag spydde upp allt, inklusive vatten visste jag att jag hade 3 dagar på mig.
Hamnade med ambassadens hjälp på Amerikanska sjukhuset i Teheran.
Och fick dropp och lära mig att jag tålde bara kolhydrater och protein, inget fett, ingen alkohol heller för den delen. Sedan flyg till Sverige. Där det tog ½år innan jag var helt återställd. Mådde OK. USCH för Hepatit.
Vaccinera Er mot hepatit innan utlandsresa utanför Europa !

Last edited:
View attachment 524611
Så man räknar kombinationsvaccin och fram till 18 år?
I stort är det ganska lika mellan europeiska länder och usa.
Man kan googla "debunk vaccine myths" men det kan förstöra ens algoritmer...

Det är väl självklart att man räknar så då det är innehållet som är intressant. Sluta släng dig med lögner och plocka fram lite fakta som stödjer din tes istället.

Man kan googla ”how to absorb information”, men det kan förstöra ens självbild.

Gubb-sur har bett militären ta fram en plan för att militärt ta över Grönland.

Någon här som vill försvara det? 🤔
Försvara och försvara, men jag tror inte att han har råd att inte göra det, när han gått så långt som han gjort.

Det gamla "väst" som vi alla har växt upp med finns helt enkelt inte längre.
Eller det kommer åtminstone inte att överleva 3 år till av Trump. Tydligen är också tillräckligt med Amerikaner med på tåget.
:(

Det där är också fel. Så här ser Hepatit B & C ut globalt - alltså dubbelt så vanligt i Europa.

Hep A är vanligare i Sydamerika och Afrika, men riskprofilen är lägre. Dessutom skyddar Twinrix mot både A och B, så enligt surgubben borde det räknas som EN vaccination, och inte två.

65c6fdbc221e85b2f82f428e0e34dfd9.jpg

Det där är också fel. Så här ser Hepatit B & C ut globalt - alltså dubbelt så vanligt i Europa.

Hep A är vanligare i Sydamerika och Afrika, men riskprofilen är lägre. Dessutom skyddar Twinrix mot både A och B, så enligt surgubben borde det räknas som EN vaccination, och inte två.

65c6fdbc221e85b2f82f428e0e34dfd9.jpg

Blir situationen bättre av att färre vaccineras i USA? Det är ju det vi diskuterar.

Du anser att det blir sämre. Jag visar fakta på att vi rör oss närmare ett normalfall.
Lägg fram lite information som stödjer ditt tyckande istället.
Jag påstår att spridning av mässling, HPV och diverse konspirationsteorier är sämre än att minska spridningen.

Jag påstår att spridning av mässling, HPV och diverse konspirationsteorier är sämre än att minska spridningen.

Tar du Covid och influensa-vaccin varje år? Borde det lagstadgas för alla invånare i Sverige? Om inte, varför isf?

Det är inte på något sätt så att man förbjuder vaccinering i USA. Man gör vissa vaccinationer valfria, på samma sätt som Hepatit-vaccinationer är valfria i Sverige.

Tar du Covid och influensa-vaccin varje år? Borde det lagstadgas för alla invånare i Sverige? Om inte, varför isf?

Det är inte på något sätt så att man förbjuder vaccinering i USA. Man gör vissa vaccinationer valfria, på samma sätt som Hepatit-vaccinationer är valfria i Sverige.
Det är propaganda mot vaccinen också. Inte enbart att det inte är obligatoriskt.
Jag har tagit influensavaccin regelbundet, men inte i år. Tyvärr är inte min kropp i full funktion så jag kan inte göra som jag vill.

Det är propaganda mot vaccinen också. Inte enbart att det inte är obligatoriskt.
Jag har tagit influensavaccin regelbundet, men inte i år. Tyvärr är inte min kropp i full funktion så jag kan inte göra som jag vill.

Jag håller med om att det snackas en otrolig massa skit, men försöker se till vilka förändringar som faktiskt genomförts och hur det påverkar genomsnittsamerikanen.

Tråkigt att du inte är 100 %. Det önskar jag ingen.

Inte ens de mest extrema försvararna av covidvaccinet tar väl längre någon årlig spruta.
Har du själv tagit någon covidspruta?

Inte ens de mest extrema försvararna av covidvaccinet tar väl längre någon årlig spruta.
Har du själv tagit någon covidspruta?

Hur är det med läsförståelsen? Nu har du bommat i två svar av två möjliga.

Jag har tagit covidvaccin. Jag är emot att det ska vara obligatoriskt. Är du av en annan uppfattning, eller är du bara här för att gnälla?

Den enda här som står på dårens försvarssida är väl @Lugn och han har ju besökt tråden efter du skrev men diskuterar tydligen hellre vaccin.

Här är den andra bommen. Är kanske inte lätt när lappmöglet ligger upp till ögonhöjd…. Startar inte skotern eller?

Jag har sagt tidigare att jag inte försvarar Trump (jag antar att det är honom du refererar till som ”dåren”).

Lista över sura gubbar, so far:

1. Kratoz
2. Två-drags-grabben
3.

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back