Jag har köpt en ny motorcykel - tråden

Älskar att det alltid finns ursäkter för att köpa en hoj till 🤣
Sen håller jag med om att det är kul att ha olika hojar. Perfekt och ha en sport, en touring, en klassiker och en offroad tex 👍
Har klassiker, nakenhoj och adventure.
Saknar bara lätt offroad, touring och sport. 👍😁

Jag tror IOFS att många kilo hoj per krona är ett argument det fnyses åt här, här vill man nog ha många hojar per ton istället

Man bör också lägga till hur många mil som körs i ekvationen. En svindyr hoj som går många mil ät ett bra köp, en hoj som inte rullar är ett dåligt köp oavsett pris. Om det inte är ett museiföremål.

Man bör också lägga till hur många mil som körs i ekvationen. En svindyr hoj som går många mil ät ett bra köp, en hoj som inte rullar är ett dåligt köp oavsett pris. Om det inte är ett museiföremål.
Jag håller inte riktigt med. Man kan ha en hoj med extremt högt pris som man gör en halo-resa på varje år.

Mina hojar är köpta för att jag gillar dom.
TDMen efter en lång kravlista. Väl använd nu. Drygt 11.000 mil på 12 år.
Min 750 LTD har jag kört 5.500 mil på 11 år.
Köptes pga charm (eller nåt) och bottendrag.
KLEn köptes i våras och har gått drygt 1.500 mil på åtta månader.

Förra året körde jag nästan 2800 mil med mina hojar. Brukar ligga runt 1500 annars.

Fördelningen 2025 då undrar ni nu?
KLEn 1552 mil
TDMen 776 mil
LTDn 434 mil

Jag ser det inte som att jag bara lånar dom av nästa ägare. Jag struntar i andrahandsvärdet pga mätarställning t ex. Dom har gett mig valuta för pengarna och gör det fortfarande.
Jovisst, gamla omoderna hojar. Ingen större investering. Att göra en bra affär… Äh
Att inte ha ABS t ex är ett krav. Att inte se ut som moderna hojar gör är också ett krav.

IMG_2142.jpeg
Detta är en bra affär. 😄
Köpte den till min äldsta son. Köpte tillbaka den för inköpspriset och gav den till min yngsta. Sen stod den i källaren i 14 år innan jag köpte tillbaka den igen, till mig själv. Samma pris.
Så 3 x 5.500 spänn. Plus renoveringskostnader. Småpengar iofs.
Sjuukt kul att köra moppe. Mopperallyn med mellan 14 och 623 deltagare. Man luktar tvåtaktsrök efter ett rally.
Skönt med moppe när det är 25-30 grader.

Appsålut - moped "is da shit".
Alla kan liksom vara med, man hinner se mycket, och kul att planera små touringupplevelser.
Och allteftersom deltagarskaran växer, så får man förmånen att fylla på mopebeståndet.
Här kan man verkligen tala om "bra köp"! :yoparty

NSD_20250622_14_2.png

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back