Noll vision - i praktiken

Det är inte lag på vinterdäck förrän 1 december så du kan nog räkna med ett och annat sommardäck där ute.
Att använda brottsrubriceringen vårdslöshet i trafik är ju som jag ser det möjligt under rådande omständigheter. Men trafikpolisen är ju så gott som (helt) nedlagd.

Satt jag som skadereglerare på försäkringsbolag vore jag nog sämre omtyckt än jag är på mitt nuvarande jobb. Oaktsamhet skulle hänvisas till vid så gott som varje ärende. Varför? Jo, för folk tänker inte längre än näsan räcker.

Att använda brottsrubriceringen vårdslöshet i trafik är ju som jag ser det möjligt under rådande omständigheter. Men trafikpolisen är ju så gott som (helt) nedlagd.

Satt jag som skadereglerare på försäkringsbolag vore jag nog sämre omtyckt än jag är på mitt nuvarande jobb. Oaktsamhet skulle hänvisas till vid så gott som varje ärende. Varför? Jo, för folk tänker inte längre än näsan räcker.
Så araber och andra från MÖ tänker mer än oss svenskar :va

Jag är på jakt efter en snöslunga, och eftersom alla vet att det är meter per sekund som räknas så googlade jag på hur fort den kunde tänkas gå:
View attachment 522662
Tragikvärket har alltså infiltrerat Googles AI, bilar har en fast hastighet, det är inget man ändrar efter situationen eller så.

För cyklister finns det också en maxhastighet men de flesta anpassar inte den utan cyklar så fort de kan. Lycra ökar den möjligheten med procenten av dumhet hos cyklisten. :tungan

Ja, med Noll Vision är det bara sänkt hastighet som gäller. :fakta
För Noll Vision tar inte hänsyn till att alla inte är bilister med ett skyddande plåtskal. Det är skillnad att cykla omkull och att träffa en stolpe eller missa den.
Information fungerar inte enligt Noll Vision så att hjälpa trafikanter att förstå och följa trafikregler är uteslutet...

Att inte följa trafikregler går bra, bara man har förståelse. :7peta

Helldén (MP) tar regelvidriga cyklister i försvar: "Inte så konstigt"

Trafikborgarrådet Daniel Helldén har förståelse för cyklister som trotsar vissa trafikregler.

– Staden är inte anpassad för cyklister. På vissa platser är det helt enkelt svårt att cykla rätt, säger han och erkänner att det hänt att han cyklat mot rött både en och flera gånger.

*/ ?>
Nyheter
KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Back