Dagens bild

Vi verkar köra samma sträckor - tog den vägen i onsdags (på trampcykel m. frugan)
View attachment 522612
Fick leta lite i Google Maps…. men nu vet jag. Där har jag också kört. Fast för rätt många år sedan. Det var på mc och inte på trampcykel, så mycket minns jag, men jag kan inte vara mer precis än så. :)

Och så en helg på Chang International Circuit!

Det var också finalen i Yamaha Championship 2025, vilket gjorde det extra speciellt.
Fredagens träning bjöd på en del tekniska utmaningar med hojen, men tack vare teamets insats fick vi ordning på allt inför kvalet. Jag lyckades ta P2 på lördagen, vilket jag är väldigt tacksam för.

Söndag – raceday.
Starten blev inte som jag hoppats och jag föll tillbaka till femte plats direkt i första kurvan. Men jag försökte hålla fokus, kämpade mig upp och gick i mål som trea. Att få avsluta säsongen på pallen känns otroligt fint.

Den tredjeplatsen i sista racet innebar också att jag slutade trea totalt i Yamaha Championship 2025 (YZF-R1-klassen).

YB2_3851.jpg
YB2_3923.jpg
YB2_3879.jpgYB2_3899.jpg_YB77657.jpg_YB30964.jpg
_YB77639.jpg
_YB31068.jpg
P1, P2 och P3. Inte mycket skillnad..

TAK06808.jpg
TAK06813.jpg

IMG_6698.JPG
Vidare nattliga eskapader

IMG_6700.JPG
Månen genom bakhjulet

IMG_6696.JPG
.. i dimman, genom vildsvinslandet

IMG_6691.JPG

""Nattliga eskapader" beskriver äventyr eller upptåg som sker på natten, ofta med en lättsam eller upptågsfylld ton. Uttrycket kan också användas för att beskriva mardrömslika eller skrämmande händelser under natten, till exempel när det används i samband med en person som upplever våldsamma sömngångar-episoder. Det kan alltså referera till både positiva och negativa upplevelser.
  • Som äventyr: En person kan ha en "nattlig eskapad" som ett spännande upptåg eller en lättsam utflykt på natten.
  • Som en mardröm: Uttrycket kan också användas i en mörkare, mer allvarlig kontext, som i fallet med en person som har våldsamma nattliga eskapader på grund av sömnproblem. "
IMG_6705.JPG

Var är kakorna?
IMG_6703.JPG

Var lite läskigt i några skuggiga kurvor idag , var blött hela dagen igår och så minusgrader inatt , men efter lunch så var det ändå hyfsat torrt
IMG_6517.jpegIMG_6518.jpeg

Nyheter
Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis”