Varför har japanerna gett upp dual sports?

Och båda har sågats av internetkrigarna innan dom ens börjat levereras. 😄
Sukkan pga priset och bara 5 växlar, kawan pga att den verkar vara designad av en felprogrammerad AI som gett den 210mm fjädringsväg och 175mm markfrigång.
Ja jag undrar också över priset på Suzukin. Men i övrigt väntar jag med att ha en åsikt tills jag provkört dom.
Jag har iaf kommit fram till att väldigt få nya hojar är dåliga.
 
Själva grejen med en "dualsport" tycker jag är att den ska gå att åka transportsträckor motorväg med, då vore ju en sjätte "överväxel" bra att ha så kan man ha lägre tätstegad femväxlad under det.

I övrigt tror inte jag heller att dom är dåliga, Kawan tyckte jag dock var ful, men det är subjektivt
 
Själva grejen med en "dualsport" tycker jag är att den ska gå att åka transportsträckor motorväg med, då vore ju en sjätte "överväxel" bra att ha så kan man ha lägre tätstegad femväxlad under det.

I övrigt tror inte jag heller att dom är dåliga, Kawan tyckte jag dock var ful, men det är subjektivt
Ja visst hade den gärna fått varit 6-växlad. Men menar du att femman är för låg för transportsträckor alltså? Eller är det för långt steg mellan växlarna?
 
Ja jag undrar också över priset på Suzukin. Men i övrigt väntar jag med att ha en åsikt tills jag provkört dom.
Jag har iaf kommit fram till att väldigt få nya hojar är dåliga.
Ja, jag tror att båda är bra alternativ inom sina segment. Suzukin kommer med ok. fjädring och det kostar. Skall bli kul att kolla in när dom dyker upp här.
 
Last edited:
Ja visst hade den gärna fått varit 6-växlad. Men menar du att femman är för låg för transportsträckor alltså? Eller är det för långt steg mellan växlarna?
Verkar som man får välja mellan med hög etta eller surrig motor över 90 beroende på hur man drevar.
 
Verkar som man får välja mellan med hög etta eller surrig motor över 90 beroende på hur man drevar.
Inte värst stort bekymmer förutom att den kanske upplevs trött på väg över 90 vilket den kanske inte är tänkt för heller när dom nöjde sig med 400cc.
xr650:n är femväxlad och har ett 48bakdrev för böskörning/stig ett 45 för grus/högre fart så vill man plåga 400:an med landsväg får man väl dreva för det, upplevde inte det som negativt jämför med 690:n jag hade samtidigt ett tag
 
Trodde aldrig jag skulle förorda en KTM av något slag men det har dykt upp en (för mig iaf!) okänd kandidat i segmentet som verkar ganska intressant.
KTM 390 Enduro R - 45 hk, 6 vxl (om det nu är viktigt för någon), sitthöjd på under 900 mm (passar bra för oss med taxben) och ett pris på under 70 kkr!
Den enda invändningen jag kan komma på är att den verkar lite tung men det går säkert att råda bot mot.


Hmmm, trodde aldrig jag skulle snegla mot en KTM...
:unsure:
 
Trodde aldrig jag skulle förorda en KTM av något slag men det har dykt upp en (för mig iaf!) okänd kandidat i segmentet som verkar ganska intressant.
KTM 390 Enduro R - 45 hk, 6 vxl (om det nu är viktigt för någon), sitthöjd på under 900 mm (passar bra för oss med taxben) och ett pris på under 70 kkr!
Den enda invändningen jag kan komma på är att den verkar lite tung men det går säkert att råda bot mot.


Hmmm, trodde aldrig jag skulle snegla mot en KTM...
:unsure:
Ja den har jag också sneglat på, tror Suzuki får det tufft att locka folk att lägga 40 tusen till för en Drz.
 
*/ ?>
Nyheter
Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top