Niklasinorr
Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Ryans video om Harleys uppgång och fall är tänkvärd. Den kan ju omsättas på andra märken också...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har Harley fallit eller är det bara önsketänkande från vissa? Den videon är väl ett par år gammal nu. Dom har iallafall inte gjort en JaguarRyans video om Harleys uppgång och fall är tänkvärd. Den kan ju omsättas på andra märken också...
Ja, trängseln är ett problem. Bilen är dock en mycket stor statussymbol i fattiga länder. Många kommer att tycka det är värt att sitta i bilen i timmar.De har ju ett annat problem också, trängseln. Det går bara att ta sig fram i storstäderna med en tvåhjuling. Det är bara att kolla filmerna från Bakgkok och Tokyo, så sjukt mycket människor!![]()
Filmen är några år gammal men är återigen aktuell:Har Harley fallit eller är det bara önsketänkande från vissa? Den videon är väl ett par år gammal nu. Dom har iallafall inte gjort en Jaguar
Trump har ju fuckat nästan all amerikansk industri.Filmen är några år gammal men är återigen aktuell:
Harley-Davidson global registrations are collapsing. In the first half 2025 the performance was below any expectations like if a tsunami had hit the company and sales were only 72.938 down a huge 27.7%. Sales are declining in any corner of the world.4 Aug 2025
Harley-Davidson Global Performance 2025 | MotorCyclesData
Så kan man sammanfatta det helaTrump har ju fuckat nästan all amerikansk industri.
Hela deras ekonomi är ju ett skämt. Eller hur man vill se det. De slår sig för bröstet om kapitalismen men är helt beroende av att politiker stöttar dom på alla möjliga och omöjliga vis. Alltså deras företag. Ingen köper väl "trucks" utanför Nordamerika i några större mängder. Eftersom dom är helt sinnessjukt onödiga och rakt av dumma.Så kan man sammanfatta det hela
Det ironiska är att just HD gjorde samma misstag tillsammans med Ronald Reagan 1984 när de fick regeringen att införa tullar på import över 750 cc..
Så kan man sammanfatta det hela
Det ironiska är att just HD gjorde samma misstag tillsammans med Ronald Reagan 1984 när de fick regeringen att införa tullar på import över 750 cc..

Precis som HD?Ingen köper väl "trucks" utanför Nordamerika i några större mängder. Eftersom dom är helt sinnessjukt onödiga och rakt av dumma.
Ska man se det så så är ju nästan alla hojar vi köper helt onödiga. Dom använder ju de facto lastbilar som vi använder personbilar. Ungefär som om vi skulle gå och köpa Scanialastbilar och använda dom för att pendla till jobbet, plocka upp ungarna på dagis etc. När man väl är på plats inser man ju hur helt galet det är. Dom ser ju inte det själva eftersom dom är isolerade på sin kontinent.Precis som HD?![]()
Fast det är inte konstigare än att folk som bor mitt i städer kräver fyrhjulsdrift och att bilen ska kunna åka till Alperna utan att behöva stanna. De har ofta baksäte i bilen fastän de aldrig är mer än två i bilen...Ska man se det så så är ju nästan alla hojar vi köper helt onödiga. Dom använder ju de facto lastbilar som vi använder personbilar. Ungefär som om vi skulle gå och köpa Scanialastbilar och använda dom för att pendla till jobbet, plocka upp ungarna på dagis etc.
Nackdel jämfört med skåpbil är att man måste spänna fast det man kastar upp flaket..Fast det är inte konstigare än att folk som bor mitt i städer kräver fyrhjulsdrift och att bilen ska kunna åka till Alperna utan att behöva stanna. De har ofta baksäte i bilen fastän de aldrig är mer än två i bilen...
En pick up är jäkligt smidig att ha. Bara att kasta saker på flaket när man har handlat.
Nackdel jämfört med skåpbil är att man måste spänna fast det man kastar upp flaket..
Jo i Sverige med 8 månader horisontalregn, snöglopp, saltdimma och snitttemp på 6 plusgrader. Det kör man inte till Ikea och köper en Billy med.Fast det är inte konstigare än att folk som bor mitt i städer kräver fyrhjulsdrift och att bilen ska kunna åka till Alperna utan att behöva stanna. De har ofta baksäte i bilen fastän de aldrig är mer än två i bilen...
En pick up är jäkligt smidig att ha. Bara att kasta saker på flaket när man har handlat.
----
Kina, däremot - där har jag en tröskel jag inte kommer att kunna ta mig över under min levnad. Jag styr undan från kinesiskt i den mån jag ens kan, inser att det finns kinesiska komponenter i det flesta komplexa föremål jag köper - och tvingas leva med det under protest.
Köpa kinesisk motorcykel? Inte jag!
---
Jag har ändrat mig om det japanska, också grundat på mina egna erfarenheter. Kina gillar jag dock ej.
nackdelen med pickup är att det du har på flaket måste tas med om går från bilen när parkerat om du vill ha det kvar.....Fast det är inte konstigare än att folk som bor mitt i städer kräver fyrhjulsdrift och att bilen ska kunna åka till Alperna utan att behöva stanna. De har ofta baksäte i bilen fastän de aldrig är mer än två i bilen...
En pickup utan flakkåpa är helt värdelös för sånt - släng saker du har handlat där när det regnat så är succén ett faktum , släng lätta saker där och du har hälften kvar när du kommer hemFast det är inte konstigare än att folk som bor mitt i städer kräver fyrhjulsdrift och att bilen ska kunna åka till Alperna utan att behöva stanna. De har ofta baksäte i bilen fastän de aldrig är mer än två i bilen...
Efter åratal med pickis som servicebil på elfirma kan jag inte annat än hålla med. Buss är bättre.En pickup utan flakkåpa är helt värdelös för sånt - släng saker du har handlat där när det regnat så är succén ett faktum , släng lätta saker där och du har hälften kvar när du kommer hem
Jobbar som snickare och åren med arbetsbil säger nej till pickup -ordningen på verktyg i en pickup är också usel och sprängde en flaska fogskum bland grejerna en gångså njae pickup har sin charm men många nackdelar coolhetsfaktorn är högre än praktiska egenskaper
|
|
Bildsvep – GGN 2025
På plats i depån på årets G... |
|
|
Wunderlich vindavvisande väskor
Pressrelease om nyhet från ... |
|
|
GGN Shakedown – Stark Varg EX!
MysEnduro i Laxå I sönda... |
|
|
Bike nr 10 lämnad till tryck!
Nästa nummer av Bike är som... |
|
|
Missa inte Katalogen 2026!
Stora Motorcykel... |
|
|
Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!
David Knight, Ducati Åre... |
|
|
Ny Brutale från MV Agusta
Italienska motorcykeltillve... |
|
Indian Motorcycles bryter sig loss
Screenshot Polaris Inc h... |
|
|
|
YAMAHA TRACER 7 OCH TRACER 7 GT Y-AMT
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
|
|
Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!
Det har tisslats och tassla... |