Boende i trakten av Stora Blåsjön, Gäddede

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Nån som har tips på boende efter vildmarksvägen nånstans vid stira blåsjön Gäddede? Är på väg från Timrå mot Umeå i dag för testning av skyttegrejer imorgon och fick då tanken att kanske köra vildmarksvägen och sen tillbaka mot Sundsvall. Räknar att nånstans runt Gäddede skulle bli lämpligt för övernattning och då få ca 40-mila svängar varje dag.

Har lätt packning endast lite kläder och lite verktyg för att klara skyttet så hotell eller stuga där sängkläder ingår är det som gäller.

Några tips på boende om denna lite spontana resa skulle bli av.

Nån som har tips på boende efter vildmarksvägen nånstans vid stira blåsjön Gäddede? Är på väg från Timrå mot Umeå i dag för testning av skyttegrejer imorgon och fick då tanken att kanske köra vildmarksvägen och sen tillbaka mot Sundsvall. Räknar att nånstans runt Gäddede skulle bli lämpligt för övernattning och då få ca 40-mila svängar varje dag.

Har lätt packning endast lite kläder och lite verktyg för att klara skyttet så hotell eller stuga där sängkläder ingår är det som gäller.

Kan starkt rekommendera STF vandrarhem Björkvattnet - Osäker på det där med sängkläder men tror man kan boka med det... https://maps.app.goo.gl/3nLgUR7zjfJ6U9pJA

Missa inte detta när du ändå är i trakterna 🙂

Hällingsåfallet

https://share.google/rIRg2yXVPptMCxKxI

Gaustafallet är fint också, inte långt att gå från parkeringsfickan när man åker ned från Stekenjokk mot Blåsjön.

Bifogat

• IMG_2191.jpeg
    IMG_2191.jpeg
    899.2 KB · Visningar: 8
Pilgrimshotellet i Gäddede har jag bott på ett par gånger på vintern när jag kört skoter där på vintern. Helt ok boende.

Gäddede camping? 250 kr för en tvåbäddsstuga och restaurang på området.
Reselakan av siden tar lite plats i packningen men lakan brukar alltid gå att hyra om det inte ingår.

Håller kanske inte lika hög klass som Jockfall säger min förutfattade mening då de serverar Fish and Chips med pommes frites! :hihi

1754040284137.png

Annars Blattniksele? 350 kronor för en stuga. Lugnt med en ICA-butik att handla i.

Sorsele ett par mil norrut med Systembolag om man vill ha lite mer civilisation. men 490 kronor för en tvåbäddsstuga.

Jag vill rekommendera Klimpfjällsgården. Hotell i väldigt mysig stil och det ligger strax innan du åker upp på Stekenjokk om du kommer från Vilhelminahållet. Har inte bott där men en lunch gav ett mycket stabilt intryck.

I Gäddede ligger pilgrimshotellet bra till. Lika där, har käkat men inte bott.

Med vänlig hälsning,

Camp Stora Blåsjön tycker jag var trevligt, med husbil (finns stugor). Campingen i Gäddede inget vidare måste jag säga. Skabbigt och inte vidare skött.

Är på hotell i Umeå nu inför skytteträning och testa av grejer inför para EM här imorgon. Tanken är att köra från Umeå till Wilhelmina och sen vildmarksvägen, kanske klimpfjäll vore lämpligare att stanna det beror ju på när jag startar från Umeå. Får väl ringa och kolla hur det ser ut imorgon då jag startar här ifrån.

Hotell Stora Blåsjön är magiskt bra.

Om du skall till Gäddede så kan du bo på hotellet men äta middag på campingen.
Tror inte de serverar öl på hotellet, men det gör de på campingen.

De alternativ jag rekommenderar.
:)

Kollar man vädret så lovar dom lite regn imorgon bitti vid Klimpfjäll och Stekenjokk och sen fint, jag får väl se hur jag gör det beror ju på länge jag blir kvar i Umeå men det hade nog varit kul att köra över Stekenjokk i fint väder. Vid funderingarna nu vid frukost så lutar det år Klimpfjäll, eller Stor Blåsjön. Ska ringa och kolla hur hårt bokat det är senare idag då jag börjar rulla inåt landet.

Blev hotellet i Wilhelmina då jag kom iväg så sent från Umeå idag. Imorgon bär det iväg efter vildmarksvägen.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT