Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag är lite nyfiken på dem. En del utländska bedömare säger sig gilla den gamla Scram 411 med halva motoreffekten bättre och det är nog kanske på grund av den där nervösare karaktären hos fyrfemtin som du antyder. Jag tror att de är lite snåla också.Absolut! Lite ”surrig” i motorn, är ju bara en 450 med 40 HK, men funkade helt ok i skogen. Lite låg sitthöjd, men man står ju en del på stigarna, däcken var för mkt landsväg för de ”vägar” vi körde på. Sett till priset en klart duglig allroundhoj!
Vad blev resultatet?Blev en åtta mil ungefär. Ute och testade mina nya öronproppar.
Hittade finfina vägar.
View attachment 518355
View attachment 518354
Kör fortare?Inte en enda mil och lär inte heller bli i helgenKan illustreras av bilden på hojåkare med MC-kläder i den här värmen
View attachment 518466
Undvek Stockholm genom att åka östra spåret.
Jag nämnde för en kollega att jag tänkte åka till Grödinge via Vaxholm och hon svarade att det garanterat är snabbare att ta Essingeleden. Alla är vi olika.
0.5mil kring byn på en Honda CM 125 -81 med fransar från kopplings och bromsgreppet.
Vinkeln på styret och att hela hojen är lite för liten för en man på 110kg plus gjorde att jag blev rätt nöjd efter den sträckan, armbågarna tog i knäna när man svängde för mycket![]()
Ja jag får inte ihop det heller , vet inte riktigt vem den ska tilltalaHar alltid undrat vilka som köpte de där som nya. Den vanliga Honda CB ångade väl inte direkt av testosteron på den tiden men accepterades, CM var fullständigt otänkbar. Det var kanske de stackars femtonåringar som körde Suzuki OR 50 som lika insiktslöst bytte upp sig?
Med vänlig hälsning,
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning