Hur många mil körde du i dag?

Ca 28 mil idag, körde till Kalix för att fixa nytt pass sen tänkte jag att jag kör mot Hedenäset och Övertorneå och hem. Blev en sväng upp på Luppioberget och sen i Övertorneå tänkte jag att undra hur vägen mot Korpilombolo är.

Vägen var bra till nånstans kring Kivijärvi där det var vägbygge vilket innebar 2 dm tjockt lager med 0-30 helt opackat, måste vara spridet just innan jag kom. Blev runt två mil på ettan i detta elände var en befrielse de korta sträckor där vägen var lite packad, var rent utsagt hemskt att köra och tror jag stannade tre gånger på dessa två mil för att pausa.

Väl i Korpis blev det tankning på automatstation och dricka på kulturhuset. Efter en paus där var det sen bara att köra hemåt igen.

20250701_161743.jpg
20250701_170117.jpg

Blev en kvällsrunda idag på cirka 8 mil, ett mål var att kolla mitt revir till agusa och på vägen dit mötte jag kvällens enda hoj, en vit Ducati supersport !
Känns kul att det blev en med lite sportigare karaktär istället för.......det vanliga man brukar möta.

Ca 28 mil idag, körde till Kalix för att fixa nytt pass sen tänkte jag att jag kör mot Hedenäset och Övertorneå och hem. Blev en sväng upp på Luppioberget och sen i Övertorneå tänkte jag att undra hur vägen mot Korpilombolo är.

Vägen var bra till nånstans kring Kivijärvi där det var vägbygge vilket innebar 2 dm tjockt lager med 0-30 helt opackat, måste vara spridet just innan jag kom. Blev runt två mil på ettan i detta elände var en befrielse de korta sträckor där vägen var lite packad, var rent utsagt hemskt att köra och tror jag stannade tre gånger på dessa två mil för att pausa.

Väl i Korpis blev det tankning på automatstation och dricka på kulturhuset. Efter en paus där var det sen bara att köra hemåt igen.

View attachment 517655
View attachment 517657

Den fäboden är värt ett besök när man överlevt Korpisvägens renar och härliga kurvor! :tummenupp

Men för att undvika ämnesflykt så blev det 50 mil idag och 45 igår.

45 mil har det blivit idag. Har kört från Småland till Filipstadstrakten i Värmland. Passerade orten på bilden och kom osökt att tänka på en lite fräck limerick. 😁 Känsliga personer kan sluta läsa här.

"En könsmogen flicka från Tidan,
hade sån förfärlig klåda i slidan,
att hon for som en raket,
längs ett taggtrådsstaket,
med ett ben på vardera sidan."
20250702_112317(1).jpg

25mil idag.
Mcveteranerna Kungsbackas heldagsutflykt.
Rundan blev något avkortad pga regn.
Besök vid Döda Fallet i Ätrafors sedan till Björnhuts Golfresturang för lunch.
Vidare till Toveks bilmudeeum i Falkenberg,detta kan jag rekommedera.
Sedan Tvååker för fika på Gööks bageri

Last edited:
Efter cirka fyra års uppehåll kom min fru med på en tur idag. Vi hade 25 årig bröllopsdag i förrgår och vi har säkerligen 7-8000 mil i sadeln tillsammans sen innan kidsen kom. Blir inga långturer tillsammans mer men ändå fantastiskt kul de korta som förhoppningsvis sker mer frekvent framöver.

Knappt 40 mil idag. Passerade Hinseberg men även Gelleråsen. 😁 Har tyvärr ingen limerick som passar idag. 😉View attachment 517802
Jag frågade Chatgpt.... (modifierade lite själv)

På Gelleråsen går det med fart,
där hojarna ryter så smart.
I kurva och sväng,
med däckens refräng,
blir varje varv ren motorsport-art!

Chatgpt är otroligt - frågade precis efter en ekivok Gelleråsenlimerick
Ingen betänketid så kom denna text

Självklart – här kommer en ekivok limerick med Gelleråsen i centrum, med glimten i ögat:
På Gelleråsen gick det så hett,

att förarna svettades lätt.
I depån fanns en tjej,
som bjöd på sin grej —

och plötsligt blev kvällen komplett!
Vill du ha den grövre, mer subtil, eller kanske anspelande på något specifikt motorsportrelaterat?

Chatgpt är otroligt - frågade precis efter en ekivok Gelleråsenlimerick
Ingen betänketid så kom denna text

Självklart – här kommer en ekivok limerick med Gelleråsen i centrum, med glimten i ögat:
På Gelleråsen gick det så hett,

att förarna svettades lätt.
I depån fanns en tjej,
som bjöd på sin grej —

och plötsligt blev kvällen komplett!
Vill du ha den grövre, mer subtil, eller kanske anspelande på något specifikt motorsportrelaterat?
😁 Lysande!

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...