Ska man vara orolig för USA?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så, eftersom att alla USAs små skamliga hemligheter, invasioner och traktatsbrott hela tiden dras upp i alla möjliga trådar tänkte jag att det var dags att starta den här tråden. Personligen har jag en lång rad med saker som jag inte gillar med USA, som att de lönnmördade folkvalda i Sydamerika, som att de grundade karteller i Sydamerika, som att de startade invasionen av Kuba och sedan vände sina allierade ryggen och så vidare, så nu kan vi parata om allt sånt här istället för tjäbbel om att USA minsann är elakare än ${DICTATORSHIP}.

Så, det senaste ämnet som föreslogs var USAs invasion av Mexiko, ska vi börja där?

Last edited:
Nej nej. Det var Donald, personligen, helt utan hjälp. Han är världens bästa få slut på krig deal skapare. Väldigt bra. Alla säger det.
Tror det var hans farsa som fick slut på DET kriget. Donald är duktig men hade det lite jobbigt för tillfället då han inte ens var född.

Men Vietnamkriget fick han definitivt slut på. Genom att ducka värvning genom fejkade skador. Hade han inte gjort det hade vietnameserna idag styrt över USA.

Musk vill starta ett nytt parti "America Party".
Det kommer nog gå ungefär lika bra som uppskjutningen av Musks senaste raket...😵

Det enda som nog verkligen kan spräcka tvåpartisystemet är om gubb-sur startar ett MAGA-parti.

Det kommer nog gå ungefär lika bra som uppskjutningen av Musks senaste raket...😵

Det enda som nog verkligen kan spräcka tvåpartisystemet är om gubb-sur startar ett MAGA-parti.
Tvåpartisystemet är ju en emergent funktion av FPTP-valsystem, så även om de skapar ett nytt parti och lyckas få in det i regeringsställning så kommer det över tid återgå till två partier.

De har redan en hel uppsjö av andra partier som inte lyckas ta en enda post i senaten, med undantag för Bernie Sanders då. Och staternas regeringar.

USA behöver se över sitt valsystem på i princip alla nivåer. Det är lite roligt att de kastade ut britterna men ärvde deras trasiga valsystem. :hihi

Det svåra med att skämta om trump och elon är att verkligheten ibland är bizzarrare än skämten.

Såvitt jag förstår så sa trump att lättaste sättet att spara pengar vore att sluta köpa raketuppskjutningar av elon, varpå elon svarade "bra, då monterar jag ner raketerna i morgon" och någon stackars jävel fick gå in och ställa saker till rätta....

sen att elon kallade trump pedofil och hela den härvan....

trump dömde ut elons bilar som rena skräpet, samma bilar som han hyllade på vita husets gräsmatta för ett litet tag sedan och köpte in till personalen????

Finns eller fanns väl ett American Party
1749292521771.png

De var Paleoconservatism och Nativism

Det svåra med att skämta om trump och elon är att verkligheten ibland är bizzarrare än skämten.

Såvitt jag förstår så sa trump att lättaste sättet att spara pengar vore att sluta köpa raketuppskjutningar av elon, varpå elon svarade "bra, då monterar jag ner raketerna i morgon" och någon stackars jävel fick gå in och ställa saker till rätta....

trump dömde ut elons bilar som rena skräpet, samma bilar som han hyllade på vita husets gräsmatta för ett litet tag sedan och köpte in till personalen????
Ja, finns inte många vuxna i det rummet.
Eller i och omkring vita huset överhuvudtaget. 🤦‍♂️

Vilket är problemet. Ingen borde rösta på en sådan.

Valsfläsk borde rimligtvis kunna lagföras som både bedrägeri och landsförräderi. Å den allvarligaste graden dessutom.
Short drop & a sudden stop.

Stor humor, men sedan minns man att dessa män har otrolig makt o då fastnar skrattet i halsen

Back