2025 BMW R 1300 RT | FIRST LAUNCH RIDE

Jag råkade kolla på R1300RS för några dagar sen, och fick titta två gånger minst.
Men den sticker inte lika mycket i ögonen som denna och R1300R. Jösses. :crash

Man känner sig som John Milner ibland, när han sa "Rock and roll's been going downhill ever since Buddy Holly died.".
Man är inte redo för nya saker ibland. :gnissla

Last edited:
Vad säger man? Jaja. Flera av BMWs senaste skapelser har sett betydligt bättre ut i verkligheten än på bild. Vi får hoppas att den trenden gäller även här.

Vad…???
I…???
Helvete…???

Den skapelsen är ju inget annat än en stekhet kandidat till världens genom tiderna fulaste motorcykel. Finns det en en enda människa som frivilligt visar sig på denna…?

Är det nu man som svensk ska känna sig genuint stolt för att Ola Stenegärd faktiskt lämnade BMW…?

Den kommer garanterat sälja jätte bra. Det verkar kvitta hur fula eller dyra för BMW kunderna köper dom iallafall. Titta bara på GS.....

(Jag vet att det är jättebra motorcyklar så behöver inga påhopp om det)

Den kommer garanterat sälja jätte bra. Det verkar kvitta hur fula eller dyra för BMW kunderna köper dom iallafall. Titta bara på GS.....

(Jag vet att det är jättebra motorcyklar så behöver inga påhopp om det)

Ja utseende verkar inte vara en issue; ej heller pris…

Men de håller värdet bra trots hård användning och företaget tar ju sitt ansvar gentemot kunderna ifall något skiter sig.

Köpte min förra GSA-15 2017 för 160’ hos firma med garanti. Körde nästan 7000 mil på 7 år och sålde privat ifjol vår för 125’. Då blir det GSA igen liksom.

Med vänlig hälsning,

Jag råkade kolla på R1300RS för några dagar sen, och fick titta två gånger minst.
Men den sticker inte lika mycket i ögonen som denna och R1300R. Jösses. :crash

Man känner sig som John Milner ibland, när han sa "Rock and roll's been going downhill ever since Buddy Holly died.".
Man är inte redo för nya saker ibland. :gnissla
Jag sökte på R1300R och nu vill jag hämnas, på dig. Alternativt få tips på hur jag kan unsee det där.

Undrar också hur det gick för vaddennu kört på?

Jag tänker såhär, man köper normalt inte BMWs hojar för att dom är snygga, med vissa få undantag, man köper dom för att dom är välfungerande verktyg.

För flera år sedan när jag först såg bilder på Honda VFR1200 och tyckte den såg ut som fan, till att efter att ha sett den IRL och då helt ändrat uppfattning så undviker jag att döma hojars utseende efter att bara ha sett dom på bild ;)

Råkade bli ögonvittne till ett fototillfället när en köpare lät sig fotograferas med sin nya R 1300 RT utanför butiken i norra Skåne.
3 väskor bak på hojen i sann BMW anda, för vem törs köpa BMW utan att kryssa i alla tillbehör.
( annars blir den svårsåld )

Råkade bli ögonvittne till ett fototillfället när en köpare lät sig fotograferas med sin nya R 1300 RT utanför butiken i norra Skåne.
3 väskor bak på hojen i sann BMW anda, för vem törs köpa BMW utan att kryssa i alla tillbehör.
( annars blir den svårsåld )
Vad är en kontinentkryssare utan lastutrymme?
Inte kul att köpa till i efterhand men förmånligt vid nyköp.
Mtp hoj är det väl det minst konstiga någonsin, visst?

Jag tänker såhär, man köper normalt inte BMWs hojar för att dom är snygga

Man köper väl inte någon produkt överhuvudtaget från BMW på grund av designen…???

Även om deras hojar är direkt motbjudande så är de ju ingenting jämfört med deras nutida bilar…BMW’s bilar har ju en historia av snygga och karakteristiska designer genom hela modellprogrammet, alltid centrerade kring två diskreta små njurar i bilens front. Fram till mitten tvåtusental, ungefär. Sedan hände något…typ en kollektiv hjärnblödning på hela designkontoret…och det som nu erbjuds kan ju bara beskrivas som en ren parodi på sin egen historia och de två njurarna…

IMG_1029.webp
IMG_1030.jpeg

Min egen far var under lång tid BMW-fantast med flera snygga 3- och 5-serie. Mitten tvåtusental fick han nog. Nuförtiden skakar han bara på huvudet när en av deras smaklösa elbilar glider förbi…

BMW gjorde snygga bilar fram till 1986. Sedan hände någonting.

Det har i och för sig bara blivit ännu värre med åren, men designmässigt tappades det redan då.

Hojarna har aldrig sålt på utseende, det är lättare att acceptera. Ibland möjligen på ”intressant” design som är välgjord men knappast smekande för ögat.

Med vänlig hälsning,

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...