Den här diskussionen har väl exakt ingenting med vad har gjort och när samt äger att göra?Frågorna kom från dig gällande 250 och stoppsträcka. Då svarade jag på dem...![]()
Hur gammal är du?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Den här diskussionen har väl exakt ingenting med vad har gjort och när samt äger att göra?Frågorna kom från dig gällande 250 och stoppsträcka. Då svarade jag på dem...![]()
Jag har inte gett uttryck för någon ”syn på en person” utan konstaterar att en alkoholmängd varje dag motsvarande en starköl till lunch och en till middag 7/365 i längden sannolikt skulle medföra betydande konsekvenser för både lever och leverne.
Om du håller med om det eller inte får du väl i så fall klargöra så man förstår din ståndpunkt bättre. Jag tror utifrån min kunskapsbakgrund att det är så, men böjer mig gärna för sakargument.
Med vänlig hälsning,
Den här diskussionen har väl exakt ingenting med vad har gjort och när samt äger att göra?
Hur gammal är du?
Sedan blir det ju lite humoristiskt när man på ett sporthojforum diskuterar trafiksäkerhet, vad är det för stoppsträcka när man kör i 250?
View attachment 515500
För övrigt jagar de på flygledare med med PEth
![]()
Flygledaren som blev avstängd
Flygledaren som blev avstängd från jobbet över ett år på grund av Peta test och dåliga beslut.www.flygtorget.se
Ja eller som har varit full den senaste månaden…Varför testas inte läkare? Jag menar vem vill bli behandlad av en läkare som är bakfull eller rent av full?
Du dömde nog precis ut hela Danmark och större delen av Europa tror jag.Jag har inte gett uttryck för någon ”syn på en person” utan konstaterar att en alkoholmängd varje dag motsvarande en starköl till lunch och en till middag 7/365 i längden sannolikt skulle medföra betydande konsekvenser för både lever och leverne.
Om du håller med om det eller inte får du väl i så fall klargöra så man förstår din ståndpunkt bättre. Jag tror utifrån min kunskapsbakgrund att det är så, men böjer mig gärna för sakargument.
Med vänlig hälsning,
Ja eller som har varit full den senaste månaden…
Då behövs tester för mer och annat än alkohol.Varför testas inte läkare? Jag menar vem vill bli behandlad av en läkare som är bakfull eller rent av full?
Vet inte vad det där hade med PEth-testet att göra.Såg den här igår, osäker på om jag skulle lägga den här eller i noll vision. De är ju fan inte kloka på transportstyrelsen. Och från förbannad-tråden vet vi ju att de faktiskt gör det.
Då behövs tester för mer och annat än alkohol.
Har du inte alkoholproblem så är det väl bara att köra på som vanligt, för det är väl ingen här som är orolig för att testerna potentiellt kan fälla även de som inte har problem?...Bokad på blodprov om två veckor, blir självklart nervös. Hur hantera detta nu då?
Bättre att få dåligt blod och dö?
Har du inte alkoholproblem så är det väl bara att köra på som vanligt, för det är väl ingen här som är orolig för att testerna potentiellt kan fälla även de som inte har problem?...Eller så kan du ju ta det säkra före det osäkra och genomföra vissa ändringar i din livsstil som du bedömer nödvändiga under dessa två veckor för att vara säker på att du kan maskera ett felaktigt markerande resultat, om du nu känner att det behövs...
Hur länge tar de kortet tror du?
Är det bara ta ett nytt peth test så är ju det här lite av en storm i ett snapsglas.Missbrukare har väl inte tidsbegränsat itan brukar väl vara tvungna att visa upp ett nyktert liv först.
Är det bara ta ett nytt peth test så är ju det här lite av en storm i ett snapsglas.
För om ett test kan avgöra att man är missbrukare borde det ju också kunna avgöra när man inte är det längre.
Det är ju absolut det som är problemet. Testet verkar slå väldigt olika och indikerar bara att du druckit alkohol inom de närmaste veckorna. Har du otur och är en person som genererar höga värden och lång halveringstid så räcker det med ett måttligt intag i närtid så är du rökt. Har du turen att vara en som kan hinka rejäla mängder utan att det visar nämnvärt höga siffror så kan du i princip vara full dagligen utan att vara orolig.Har du inte alkoholproblem så är det väl bara att köra på som vanligt, för det är väl ingen här som är orolig för att testerna potentiellt kan fälla även de som inte har problem?...Eller så kan du ju ta det säkra före det osäkra och genomföra vissa ändringar i din livsstil som du bedömer nödvändiga under dessa två veckor för att vara säker på att du kan maskera ett felaktigt markerande resultat, om du nu känner att det behövs...
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten