Bushido
Skånsk Säckpipsninja
- Gick med
- 9 Sep 2006
- Hoj
- HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag är mest bara trött på att folk (du) tillåts häva ur sig "sanningar" utan att behöva presentera någon som helst underlag, källhänvisningar eller bevis för sina hittepån, tror säkert att du tycker att det är roligare så länge du tillåts haspla ur dig precis vad som helst helt oemotsagd och helt utan att behöva presentera bevis men jag har trots allt bett dig om källhänvisningar vid tre separata tillfällen i tråden såhär långt och du har hänvisat till en enda studie totalt. Att du istället för att bemöta begäran om källor och bevis fortsätter sprida dina egna slutsatser som om de vore empiriska sanningar blir ganska tröttsamt i längden. Att du tycker att någonting "får anses vara allmän kännedom" har jävligt lite bevisbörda i mina, och säkert många andras, ögon. Sen om du tycker att det är grälsjukt och ovänligt av mig, det bryr jag mig ärligt talat väldigt lite om. Hitta belägg för dina påståenden eller knip käft, tydligt nog?Nej, det är mitt sätt att säga att du verkar grälsjuk, beter dig märkligt och ovänligt samt försöker lägga ord i andras mun för att försöka inhösta billiga poäng. Tydligt nog?
Diskussionen rör PEth-test och dess eventuella relevans för att göra vägarna säkrare ställt i perspektiv mot enskilda körkortsinnehavares rättssäkerhet och jag tror att vi alla kommit fram till att dessa tester har en bra funktion men kan absolut inte utgöra enda underlaget för ett körkortsingripande. Vilket även Transportstyrelsen tydligen också insett.
Sedan kan du säkert anstränga dig lite själv för att hitta vetenskapligt belagda korrelationer mellan hög alkoholkonsumtion och rattfylleri. Jag är säker på att du kommer att hitta en del om du anstränger dig. Mina anekdoter är bara för att illustrera att det inte är särskilt ovanligt och att fenomenet är välkänt hos både rättsvårdande instanser, sjukvården och bland arbetsmarknadens parter.
Med vänlig hälsning,

Jag tror du är tämligen ensam om den slutsatsen, förstår ärligt talat inte hur du lyckats inbilla dig själv att "vi alla" kommit fram till något sådant. De flesta här i tråden verkar tycka att testerna är i bästa fall ytterst opålitliga och mer allmänt fullkomligt värdelösa som bevis för att folk har alkoholproblem, och åsikten att de som dricker mycket alkohol på sin fritid men som aldrig kör rattfulla bör förlora körkortet "för säkerhets skull" verkar du också vara tämligen ensam om.
Det är du som lägger fram dessa påståenden som stöd för dina åsikter, det är upp till dig att presentera bevis för det du påstår. Varför skulle jag anstränga mig för att hitta dina bevis åt dig?