Dagens bild

Det är stor skillnad mellan en standard Honda CBR600RR och en med HRC kit.. Kanske dags att uppdatera inför nästa tävling? Alternativt så får man nöja sig med typ P5..

Kostar trots allt nästa 200 000 baht för ett HRC kit.

En Youtube med hela racet..

Det är stor skillnad mellan en standard Honda CBR600RR och en med HRC kit.. Kanske dags att uppdatera inför nästa tävling? Alternativt så får man nöja sig med typ P5..

Kostar trots allt nästa 200 000 baht för ett HRC kit.

En Youtube med hela racet..

Och det är ju en rejäl utgift 200000 baht ca 60000 sek och dessutom från någon gammal tråd på SH så är det dags för totalrenovering av CBR600 motorn efter ca 500 mil med bland annat ny vevaxel för primärdrevet som driver kopplingen och är fräst i vevaxeln är slut. Kör man på bana för det är kul köra fort i kurvorna så är det lätt också för mig att avstå från HRC-kit.

Last edited:
Då jag har jour och dessutom sinnessjukt ont i huvudet från nacken vilket innebär att min rehabträning är svår att utföra då den består av minst 25 mil men helst uppåt 40 mil med Thruxtonen eller KLR:en sen är jag bra i några dagar efter det.

Men då tog jag tag och bytte bromsolja i Kawan, Trajan och Hondan så nu är det gjort för nåt år framåt. På Thruxtonen har jag nog Sveriges sämst placerade USB-uttag, har det placerat löst under sidokåpan och sen kopplas det in med att sticka dit jordkabeln i uttaget, vilket är enklare än att stoppa dit säkringen.

20250518_155821.jpg20250518_160302.jpg

Kort bensträckare någonstans i regionen Auvergne-Rhône-Alpes. Träffade sedan på några äldre ”släktingar/förfäder” på ett lunchställe. De var på väg hemåt från en träff med franska Triton-klubben.

1747590937026.jpeg

1747590980091.jpeg

Inte alltid så tillgänglighetsanpassat att ta sig till dessa heliga platser. Med rätt typ av fortskaffningsmedel blir det sällan problem. Här stenen vid Bjudby, en bra bit in i Södermanland. Till minne av sina bröder restes stenen av Torsten, Östen, och Nattfare.

Nattfare = Nightrider på engelska. Vi kan nog omgående konstatera att man redan då hade någon slags rock & roll, annat än häst och vagn.

IMG_4659.JPG

Last edited:
Blev en sväng grusväg efter jobbet, ca 5 mil grus var av 4 mil var spårigt och dåligt. Sista kilometerna var en pina då jag började bli trött i benen och vägen var sönderkörd med skogsmaskiner och sen kört bil i den lösa vägen så det är spårigt. Känns att man är otränad för jag är slut i benen nu.

Bilden är i alla fall tagen på en fin tallhed
20250520_163230.jpg

Blev en sväng grusväg efter jobbet, ca 5 mil grus var av 4 mil var spårigt och dåligt. Sista kilometerna var en pina då jag började bli trött i benen och vägen var sönderkörd med skogsmaskiner och sen kört bil i den lösa vägen så det är spårigt. Känns att man är otränad för jag är slut i benen nu.

Bilden är i alla fall tagen på en fin tallhed
View attachment 515442
Sönderkört och spårigt är ju det bästa, bara lek och bus hela vägen juh :banana

Sönderkört och spårigt är ju det bästa, bara lek och bus hela vägen juh :banana

Nja, kan väl säga att jag lär ha träningsvärk imorgon efter att brottats med grisen efter dessa vägar.

Det är då man ska stanna och ta sig ett djupt stärkande andetag bensingångor från tanken.

Vilket bakdäck kör du med? Ser väldigt dugligt ut. Jag vill också ha några sådana.

Bensinångor vet jag inte men stanna och ta det lugnt är väl bra då man är trött.

Mitas C-02 bakdäck och Michelin Starcross 5 Hard fram, just idag är jag glad att jag hade C-02 bakdäcket. Har också kört på Maxxis 6006 vilket jag gillar om man ska köra grusväg men idag hade det däcket varit ett sämre val. Gillar C-02 däcket om det är dåliga vägar, lera och gräs, min upplevelse är att detta däck ska köras "ganska hårt" med inga tveksamheter.

Det var inte er vi mötte på småvägarna mot Södertälje, ca kl 18 ikväll? Vi var ett ganska långt tåg, säkert 30 MC på väg mot Björnlunda. Jag avvek vid Gnesta, hade åtaganden kl 19.
Tyvärr inte, jag hade lokalvård i hemmet idag :va.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon