Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vi kan ju uppdatera de som inte hört.Ska/orkar/bör man ha någon åsikt om det här ambulanseriet som det skrivs så mycket om?
Jag tänker att det är väl lite konstigt men å andra sidan inte.
Vad avtrubbad man blir, det är konstigt.
Ja, fyfan.Vi kan ju uppdatera de som inte hört.
![]()
Israelisk officer avskedas: Var ansvarig när 15 hjälparbetare dödades
Israeliska militären IDF har avskedat den officer som var ansvarig när 15 räddningsarbetare dödades i Gaza, rapporterar Times of Israel. Officeren avsätts också från sin roll för sin ”ofullständiga och felaktiga” rapport om händelsen uppger militären.www.svt.se
TL;DR
Israelisk militär börjar skjuta mot ambulanser i Gaza, oklart varför. De sparar inte direkt på kulorna utan fortsätter skjuta långt efter att ambulanserna stannat. Därefter går de fram och avrättar sjukvårdarna en efter en. Sedan plattar de till ambulanserna med stridsvagnar (eller var det bulldozer) med personalen innuti, och gräver ner dem. Undanröja bevis?
Israel hävdar sedan att det var en kolonn med Hamas militärfordon och att de blev attackerade först.
Dessbättre hittas en mobiltelefon på en av sjukvårdarna med film på händelsen.
Förjävligt.
Ja det var det där jag menade.Vi kan ju uppdatera de som inte hört.
![]()
Israelisk officer avskedas: Var ansvarig när 15 hjälparbetare dödades
Israeliska militären IDF har avskedat den officer som var ansvarig när 15 räddningsarbetare dödades i Gaza, rapporterar Times of Israel. Officeren avsätts också från sin roll för sin ”ofullständiga och felaktiga” rapport om händelsen uppger militären.www.svt.se
TL;DR
Israelisk militär börjar skjuta mot ambulanser i Gaza, oklart varför. De sparar inte direkt på kulorna utan fortsätter skjuta långt efter att ambulanserna stannat. Därefter går de fram och avrättar sjukvårdarna en efter en. Sedan plattar de till ambulanserna med stridsvagnar (eller var det bulldozer) med personalen innuti, och gräver ner dem. Undanröja bevis?
Israel hävdar sedan att det var en kolonn med Hamas militärfordon och att de blev attackerade först.
Dessbättre hittas en mobiltelefon på en av sjukvårdarna med film på händelsen.
Förjävligt.
Som att avskeda de som misstänks för krigsbrott tex?Om man vill framstå som den goda sidan i en konflikt finns det saker man bör undvika.
Det krävs mer än avskedanden. Ett rakryggat svar till omgivningen och stå för att man betett sig som skit är det minsta man kan kräva.Som att avskeda de som misstänks för krigsbrott tex?
Att jämföra god/ond sida mellan Hamas och Israel är inte svårt alls faktiskt. Att enskilda personer även under "god" flagg gör konstiga saker är inget nytt och kommer alltid ske.
Ja, saken kommer så klart utredas och prövas rättsligt, som man kan förvänta sig (av ena av de två stridande parterna).Det krävs mer än avskedanden. Ett rakryggat svar till omgivningen och stå för att man betett sig som skit är det minsta man kan kräva.
Arabvärlden kommer att skrika och hoppa omkring, men inte kriga.Israel säger sig vilja ta över hela Gaza och flytta bort alla som bor där.
Vad kan det bli för reaktion på det från arabvärlden?
Vapen eller bara ord?
Och var skall man flytta alla?
Ingen vill ju ta emot dem?
Inte omöjligt och jag hoppas du har rätt.Arabvärlden kommer att skrika och hoppa omkring, men inte kriga.
Hälften av dem kan väl anhöriginvandra hit?
Jo men de lär rimligen inte hamna i länder i regionen, de tar av hävd inte emot en käft ur den gruppen av den enkla anledningen att de är utsedda att vara problem för Israel.Inte omöjligt och jag hoppas du har rätt.
Och så har det ju varit så länge som omgivande länder inte störts sas,
men nu skall ju 2 miljoner människor "omplaceras".
Det kommer nog störa en del och då kanske det blir en annan reaktion?
Precis, ingen vill ta emot dessa 2 miljoner människor.Jo men de lär rimligen inte hamna i länder i regionen, de tar av hävd inte emot en käft ur den gruppen av den enkla anledningen att de är utsedda att vara problem för Israel.
Gissningsvis kommer en stor andel till EU.
Det är bara stopp från EU tills båtarna lagt till, alternativt hamnat i sjönöd. Jag medger gärna att jag själv är cynisk men jämfört med arabländerna ligger både jag och EU i lä -- och detta är ett chickenrace.Precis, ingen vill ta emot dessa 2 miljoner människor.
Men jag ser inget annat allternativ än att "omlokalisera" dem lokalt.
Vilket nog kommer röra om lite...
Rätt säker på att det är stopp från EU också.
Varför bara hälften?Arabvärlden kommer att skrika och hoppa omkring, men inte kriga.
Hälften av dem kan väl anhöriginvandra hit?
Räknar med att ungefär hälften är hederliga och icketerrorister.Varför bara hälften?
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten