Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Här lät någon sin dotter övningsköra med en Enduro.

View attachment 514616
View attachment 514617
Bra ändå, det ”klemas” och ”curlas” för mycket nuförtiden.
Hon skulle ha fått en KTM, så hade hon lärt sig att skruva också!

De är ju eftertraktade men är dom så eftertraktade?

60 tusen!

Isåfall indikerar det väl att det finns en marknad för hojar med lite krut i som inte väger ett kvarts ton.
Nya alltså.
1000019512.png

60 tusen!

Isåfall indikerar det väl att det finns en marknad för hojar med lite krut i som inte väger ett kvarts ton.
Nya alltså.
View attachment 514628
Nej verkligen inte.
Jag vill ha en, men jag kan tänka mig att betala 10%.

60 tusen!

Nya alltså.
View attachment 514628

Den är ju i vart fall LV- reg.
...om man vill lägga ytterligare en förmögenhet på att bygga äventyrstourer av den.

60 tusen!

Nya alltså.
View attachment 514628
Finns ju helt nya för 80 lökar.
142 kilo och man slipper förgasare 🙃

Nja, XR 400 är kompetent och gör skäl för sitt R-suffix.
Om dom så kostade samma så skulle jag ha roligare på en 30 år gammal XR400 än med en EURO 5 kastrat från idag.

🤮

Den är 8kg tyngre än min Yamaha WR250r , undra vad det är som väger mer på Hondan
Rätt liknande spec annars med insprutning och liknande effekt

Oj vilken målande beskrivning han gav sin hoj 😆
Men det verkar ju vara en sporthoj med förgasare och 4 cylindrar i alla fall

View attachment 514663
Kan det vara en gammal FZR eller YZF eller liknande?

Många bilder på förgasarna, så jag utgår ifrån att hojen "bara behöver en justering av förgasarna" för att funka igen. Skumfilter också, vilket såklart innebär att hojen har minst 30 extra hästar än original.

Informationen finns alltså där, man måste bara ha lite fantasi.

Många bilder på förgasarna, så jag utgår ifrån att hojen "bara behöver en justering av förgasarna" för att funka igen. Skumfilter också, vilket såklart innebär att hojen har minst 30 extra hästar än original.

Vakuumförgasare och luftburken ersatt med skumfilter kan nog vara problemet.

Jag tycker den ser ut som något av de första aluramarna från Yamaha så kanske 87-88 fzr.

Och man får väl en fullt körklar sån för de där pengarna.

Fast den är tung som bly och slö den där att jämföra med crfcrossar som Honda gör i reklamen är bara skrattretande ,450 :n som såldes ett fåtal var ju slö så den där är riktigt slö .
en wr250r är ett bättre köp begagnad om man inte vill ha en ren enduro som är lv-reggad.
Vill man ha lätt och lv-reggat idag så är exc/fe 500/501 eller motsvarande enda vettiga alternativet japanarnas vikt och trötta motorer gör dom visserligen hållbara men tunga och tråkiga tyvärr hade gärna sett en xr650r med insprut/elstart trots högre vikt men låg effekt /hög vikt blir bara tråkigt tyvärr .
en wr250r funkar vid sidan av grus men på grus saknas hästkrafterna om man inte ska ha som stugmoppe att bara puttra runt på

Den är 8kg tyngre än min Yamaha WR250r , undra vad det är som väger mer på Hondan
Rätt liknande spec annars med insprutning och liknande effekt
All skit. Jag har provkört den där CRF 300L och det var inte en inspirerande upplevelse. Att den blivit så populär förstår jag inte alls. Kanske som Systembolagets förespråkare, finns det inget alternativ så blir det bra. Stockholmssyndromet kan kanske också åberopas.

Fast den är insprut/elstart trots högre vikt men låg effekt /hög vikt blir bara tråkigt tyvärr .
en wr250r funkar vid sidan av grus men på grus saknas hästkrafterna om man inte ska ha som stugmoppe att bara puttra runt på
Där har du tyvärr fel 😃 jag har aldrig tråkigt på min WR250 , riktigt rolig hoj

Ser ut som första generationens FZR600 (89-92). Stålramen lackades för att se ut som aluminium.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti