Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Här lät någon sin dotter övningsköra med en Enduro.


View attachment 514616
View attachment 514617
Bra ändå, det ”klemas” och ”curlas” för mycket nuförtiden.
Hon skulle ha fått en KTM, så hade hon lärt sig att skruva också!
 
De är ju eftertraktade men är dom så eftertraktade?


60 tusen!

Isåfall indikerar det väl att det finns en marknad för hojar med lite krut i som inte väger ett kvarts ton.
Nya alltså.
1000019512.png
 
De är ju eftertraktade men är dom så eftertraktade?


60 tusen!

Isåfall indikerar det väl att det finns en marknad för hojar med lite krut i som inte väger ett kvarts ton.
Nya alltså.
View attachment 514628
Nej verkligen inte.
Jag vill ha en, men jag kan tänka mig att betala 10%.
 
De är ju eftertraktade men är dom så eftertraktade?


60 tusen!

Isåfall indikerar det väl att det finns en marknad för hojar med lite krut i som inte väger ett kvarts ton.
Nya alltså.
View attachment 514628


Den är ju i vart fall LV- reg.
...om man vill lägga ytterligare en förmögenhet på att bygga äventyrstourer av den.
 
De är ju eftertraktade men är dom så eftertraktade?


60 tusen!

Isåfall indikerar det väl att det finns en marknad för hojar med lite krut i som inte väger ett kvarts ton.
Nya alltså.
View attachment 514628
Finns ju helt nya för 80 lökar.
142 kilo och man slipper förgasare 🙃

 
Finns ju helt nya för 80 lökar.
142 kilo och man slipper förgasare 🙃



Nja, XR 400 är kompetent och gör skäl för sitt R-suffix.
Om dom så kostade samma så skulle jag ha roligare på en 30 år gammal XR400 än med en EURO 5 kastrat från idag.
 
Finns ju helt nya för 80 lökar.
142 kilo och man slipper förgasare 🙃

🤮
 
Finns ju helt nya för 80 lökar.
142 kilo och man slipper förgasare 🙃

Den är 8kg tyngre än min Yamaha WR250r , undra vad det är som väger mer på Hondan
Rätt liknande spec annars med insprutning och liknande effekt
 
Oj vilken målande beskrivning han gav sin hoj 😆
Men det verkar ju vara en sporthoj med förgasare och 4 cylindrar i alla fall

View attachment 514663
Kan det vara en gammal FZR eller YZF eller liknande?

Många bilder på förgasarna, så jag utgår ifrån att hojen "bara behöver en justering av förgasarna" för att funka igen. Skumfilter också, vilket såklart innebär att hojen har minst 30 extra hästar än original.

Informationen finns alltså där, man måste bara ha lite fantasi.
 
Kan det vara en gammal FZR eller YZF eller liknande?

Många bilder på förgasarna, så jag utgår ifrån att hojen "bara behöver en justering av förgasarna" för att funka igen. Skumfilter också, vilket såklart innebär att hojen har minst 30 extra hästar än original.

Informationen finns alltså där, man måste bara ha lite fantasi.

Vakuumförgasare och luftburken ersatt med skumfilter kan nog vara problemet.

Jag tycker den ser ut som något av de första aluramarna från Yamaha så kanske 87-88 fzr.

Och man får väl en fullt körklar sån för de där pengarna.
 
Finns ju helt nya för 80 lökar.
142 kilo och man slipper förgasare 🙃

Fast den är tung som bly och slö den där att jämföra med crfcrossar som Honda gör i reklamen är bara skrattretande ,450 :n som såldes ett fåtal var ju slö så den där är riktigt slö .
en wr250r är ett bättre köp begagnad om man inte vill ha en ren enduro som är lv-reggad.
Vill man ha lätt och lv-reggat idag så är exc/fe 500/501 eller motsvarande enda vettiga alternativet japanarnas vikt och trötta motorer gör dom visserligen hållbara men tunga och tråkiga tyvärr hade gärna sett en xr650r med insprut/elstart trots högre vikt men låg effekt /hög vikt blir bara tråkigt tyvärr .
en wr250r funkar vid sidan av grus men på grus saknas hästkrafterna om man inte ska ha som stugmoppe att bara puttra runt på
 
Den är 8kg tyngre än min Yamaha WR250r , undra vad det är som väger mer på Hondan
Rätt liknande spec annars med insprutning och liknande effekt
All skit. Jag har provkört den där CRF 300L och det var inte en inspirerande upplevelse. Att den blivit så populär förstår jag inte alls. Kanske som Systembolagets förespråkare, finns det inget alternativ så blir det bra. Stockholmssyndromet kan kanske också åberopas.
 
Fast den är insprut/elstart trots högre vikt men låg effekt /hög vikt blir bara tråkigt tyvärr .
en wr250r funkar vid sidan av grus men på grus saknas hästkrafterna om man inte ska ha som stugmoppe att bara puttra runt på
Där har du tyvärr fel 😃 jag har aldrig tråkigt på min WR250 , riktigt rolig hoj
 
Kan det vara en gammal FZR eller YZF eller liknande?

Många bilder på förgasarna, så jag utgår ifrån att hojen "bara behöver en justering av förgasarna" för att funka igen. Skumfilter också, vilket såklart innebär att hojen har minst 30 extra hästar än original.

Informationen finns alltså där, man måste bara ha lite fantasi.

Ser ut som första generationens FZR600 (89-92). Stålramen lackades för att se ut som aluminium.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top