CBR1
Gudomlig sporthojare
När jag såg två bilar som vänt och körde mot färdriktningen på vajjerväg (lång kö) och farbror blå lämpligen dök upp.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Är det en trend? Tycker det hållt i sig sedan 90 talet åtminstone.![]()
Fler tar bort tatueringar med laser i Malmö – naturliga ideal på frammarsch
Just nu cirkulerar många klipp på sociala medier på personer som tar bort sina tatueringar med hjälp av laserbehandling. Förutom att man ångrar motiven med åren kan orsaken bero på rådande skönhetsideal.www.svt.se
![]()
Stor ökning i konkurser bland tatuerare: ”Guldrushen är över”
Nästan dubbelt så många tatueringsverksamheter gick i konkurs 2024 – jämfört med året innan, visar Kulturnyheternas koll. Samtidigt lasrar allt fler bort sina tatueringar, och tatuerare vittnar om att ”2010-talets guldrush är över”.www.svt.se
Trist för de som kursar, men jag hoppas detta är början på slutet för den gräsliga trenden med tatueringar och piercingar.
Jag har inga, min vuxna dotter har inga.![]()
Fler tar bort tatueringar med laser i Malmö – naturliga ideal på frammarsch
Just nu cirkulerar många klipp på sociala medier på personer som tar bort sina tatueringar med hjälp av laserbehandling. Förutom att man ångrar motiven med åren kan orsaken bero på rådande skönhetsideal.www.svt.se
![]()
Stor ökning i konkurser bland tatuerare: ”Guldrushen är över”
Nästan dubbelt så många tatueringsverksamheter gick i konkurs 2024 – jämfört med året innan, visar Kulturnyheternas koll. Samtidigt lasrar allt fler bort sina tatueringar, och tatuerare vittnar om att ”2010-talets guldrush är över”.www.svt.se
Trist för de som kursar, men jag hoppas detta är början på slutet för den gräsliga trenden med tatueringar och piercingar.
Att tatuera barnen är ofattbart White trashJag har inga, min vuxna dotter har inga.
Min dotter följde med sin bäste kompis och hennes familj till någon turistfälla. Det var i skarven mellanstadie och högstadie, möjligen tidigare. Minns inte exakt. Pappan låter kompisen gadda sig och erbjuder min dotter att göra detsamma.
Hon tackade nej. Vet inte om hon kollade med sin mamma, men mitt medgivande behövde man tydligen inte.
Det hade blivit exceptionellt dålig stämning. Vem tar sig friheten att erbjuda barn, som inte är ens eget, att tatuera sig och det (möjligtvis) utan att kolla med barnets föräldrar, alltså båda?
Jag som trodde de var vettiga. Välordnat hem, egna företagare oberoende av varandra, lite ”äldre” föräldrar, jämförelsevis.
Tror inte de frågat mamman heller. Hon hade troligtvis kunnat säga ja…om ungen velat göra det. Kvalitetsbarn, for sure.
- Tatuering, näspiercing , rasta-tovor. Fullständigt absurt på barn.Att tatuera barnen är ofattbart White trash
Enig i allt, dock är det lite olika grad av permanent skada.- Tatuering, näspiercing , rasta-tovor. Fullständigt absurt på barn.
Att ta med barn i politiska sammanhang inklusive Första maj eller Pride är samma skitEnig i allt, dock är det lite olika grad av permanent skada.
Det är nästan lika illa som att ta med dem till kyrkor, skära förhuden av dem eller andra religiösa dårskaper. Men bara nästanAtt ta med barn i politiska sammanhang inklusive Första maj eller Pride är samma skit
Men hur ska man annars komma ihåg vem som är vem av dem? Hålla på och skriva med märkpenna varenda dag blir sjukt jobbigt efter ett tag...Att tatuera barnen är ofattbart White trash
Det behöver man väl ändå inte? Kalla bara allihop för ungjävel så löser det sig.Men hur ska man annars komma ihåg vem som är vem av dem? Hålla på och skriva med märkpenna varenda dag blir sjukt jobbigt efter ett tag...
Funkar dåligt.Det behöver man väl ändå inte? Kalla bara allihop för ungjävel så löser det sig.
Kommunala musikskolan.Det är nästan lika illa som att ta med dem till kyrkor, skära förhuden av dem eller andra religiösa dårskaper. Men bara nästan
Omskärelse är inte ok.Det är nästan lika illa som att ta med dem till kyrkor, skära förhuden av dem eller andra religiösa dårskaper. Men bara nästan
Eller gör som George Forman och döp alla till samma namn. I hans fall fick alla heta ”George” för att han garanterat skulle komma ihåg det.Det behöver man väl ändå inte? Kalla bara allihop för ungjävel så löser det sig.
Kom han när han ropade på sig själv?Eller gör som George Forman och döp alla till samma namn. I hans fall fick alla heta ”George” för att han garanterat skulle komma ihåg det.
Flytta i USA tror inte det, klaga inte på Sverige.
Detta ger lite perspektiv.
Jag tänkte på vilket samhälle jag skulle vilja leva i.Det beror helt på vad man prioriterar. Vill man ha familj, fritid, etc är Sverige bra på många sätt. Vill man göra karriär, värderar individuellt ansvar, och vill ha tillgång till den bästa vården i världen så ligger USA i framkant.
Lägger personligen inga värderingar i vad folk väljer att prioritera i livet, men ser samtidigt att jag själv aldrig haft den karriär och de möjligheter jag haft om jag stannat i Sverige.
![]() |
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna
Just nu har portarna öppnat... |
![]() |
MV Agusta inför fem års garanti
MV Agusta tar ett nytt steg... |
![]() |
MV Agusta förlänger garantin till fem år
Italienska motorcykeltillve... |
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick
Foto: Bilprovningen Nu ä... |
|