Vad fick dig att le idag?

Trist för de som kursar, men jag hoppas detta är början på slutet för den gräsliga trenden med tatueringar och piercingar.

Trist för de som kursar, men jag hoppas detta är början på slutet för den gräsliga trenden med tatueringar och piercingar.
Är det en trend? Tycker det hållt i sig sedan 90 talet åtminstone.
Bra att det minskar i alla fall

Jag har inga, min vuxna dotter har inga.
Min dotter följde med sin bäste kompis och hennes familj till någon turistfälla. Det var i skarven mellanstadie och högstadie, möjligen tidigare. Minns inte exakt. Pappan låter kompisen gadda sig och erbjuder min dotter att göra detsamma.
Hon tackade nej. Vet inte om hon kollade med sin mamma, men mitt medgivande behövde man tydligen inte.
Det hade blivit exceptionellt dålig stämning. Vem tar sig friheten att erbjuda barn, som inte är ens eget, att tatuera sig och det (möjligtvis) utan att kolla med barnets föräldrar, alltså båda?
Jag som trodde de var vettiga. Välordnat hem, egna företagare oberoende av varandra, lite ”äldre” föräldrar, jämförelsevis.
Tror inte de frågat mamman heller. Hon hade troligtvis kunnat säga ja…om ungen velat göra det. Kvalitetsbarn, for sure.

Last edited:
Jag har inga, min vuxna dotter har inga.
Min dotter följde med sin bäste kompis och hennes familj till någon turistfälla. Det var i skarven mellanstadie och högstadie, möjligen tidigare. Minns inte exakt. Pappan låter kompisen gadda sig och erbjuder min dotter att göra detsamma.
Hon tackade nej. Vet inte om hon kollade med sin mamma, men mitt medgivande behövde man tydligen inte.
Det hade blivit exceptionellt dålig stämning. Vem tar sig friheten att erbjuda barn, som inte är ens eget, att tatuera sig och det (möjligtvis) utan att kolla med barnets föräldrar, alltså båda?
Jag som trodde de var vettiga. Välordnat hem, egna företagare oberoende av varandra, lite ”äldre” föräldrar, jämförelsevis.
Tror inte de frågat mamman heller. Hon hade troligtvis kunnat säga ja…om ungen velat göra det. Kvalitetsbarn, for sure.
Att tatuera barnen är ofattbart White trash

Det behöver man väl ändå inte? Kalla bara allihop för ungjävel så löser det sig.
Funkar dåligt.

"Hämta en öl ungjävel!" -- allihop bara låtsas som det regnar.
"Billy-Bob Jr Jr Jr, hämta en öl!" -- 30% chans att man slipper jaga dem med motorsågen utan får en öl direkt!

Det behöver man väl ändå inte? Kalla bara allihop för ungjävel så löser det sig.
Eller gör som George Forman och döp alla till samma namn. I hans fall fick alla heta ”George” för att han garanterat skulle komma ihåg det.

Flytta i USA tror inte det, klaga inte på Sverige.
Detta ger lite perspektiv.

Det beror helt på vad man prioriterar. Vill man ha familj, fritid, etc är Sverige bra på många sätt. Vill man göra karriär, värderar individuellt ansvar, och vill ha tillgång till den bästa vården i världen så ligger USA i framkant.

Lägger personligen inga värderingar i vad folk väljer att prioritera i livet, men ser samtidigt att jag själv aldrig haft den karriär och de möjligheter jag haft om jag stannat i Sverige.

Det beror helt på vad man prioriterar. Vill man ha familj, fritid, etc är Sverige bra på många sätt. Vill man göra karriär, värderar individuellt ansvar, och vill ha tillgång till den bästa vården i världen så ligger USA i framkant.

Lägger personligen inga värderingar i vad folk väljer att prioritera i livet, men ser samtidigt att jag själv aldrig haft den karriär och de möjligheter jag haft om jag stannat i Sverige.
Jag tänkte på vilket samhälle jag skulle vilja leva i.
Har varit i USA 2 gånger a 14 dagar.
1991 var vi varnade att gå inte ut i Atlanta själv efter kl 21.
Verkligen extrema konstraster i staden jag vart mörkrädd.
Och nu är det väl ännu värre med en galning som leker
diktator och ljuger.
klart att rika har det bra men övriga då?

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan