Dagens bild

Nu provar jag igen...

Ingen åkning idag men jag kikade på foton från förra sommarn och såg två MC-foton från Liseberg! Vad sägs om MotoGP-arkad eller en "bläckfisk" med MC och när man gasade så åkte den ut i sidled :D (båda var rätt kul)

20240831_135220.jpg

20240831_162724.jpg

/edit: funkade ju! Med samma bilder, men inte svarta nu, skumt

Mopperally på Lidingö, i Djurgårdsstaden och på Östermalm idag. Ca 60 pers, en 5 milsrunda. Efteråt åkte jag en sväng till, 13 mil totalt. Askul! 4-pet manuell ❤️

IMG_1635.jpeg

IMG_1633.jpeg

IMG_1638.jpeg

IMG_1642.jpeg

IMG_1654.jpeg
IMG_1650.jpeg
IMG_1658.jpeg
IMG_1661.jpeg
Min DT👍

En gammal bild, nu ännu fler evenemang. Stort i hela landet. Ca åtta är i Stockholmstrakten om man även räknar in Norrtälje och Nynäshamn

IMG_1532.png

Last edited:
Jag har passerat avfartsvägen mot Bjuröklubb väldigt många gånger och tänkt att jag borde köra ut och kolla nångång, men har inte kommit mig dit än, kanske blir i sommar

Samma här. ”Uttersjöbäcken” på x antal skyltar längs E4. En vägkorsning bara i stort sett. Säkert en skylt per invånare…

Men nu blev det av. Otroligt fin väg längs kusten från Skellefteå; genom Bureå och vidare söderut på slingrande 70-väg. Vägen sedan ut till Bjuröklubb var både se- och körvärd.

Mvh

Mopperally på Lidingö, i Djurgårdsstaden och på Östermalm idag. Ca 60 pers, en 5 milsrunda. Efteråt åkte jag en sväng till, 13 mil totalt. Askul! 4-pet manuell ❤️

View attachment 514019

View attachment 514018

View attachment 514020

View attachment 514021

View attachment 514023
View attachment 514022
View attachment 514024
View attachment 514025
Min DT👍

En gammal bild, nu ännu fler evenemang. Stort i hela landet. Ca åtta är i Stockholmstrakten om man även räknar in Norrtälje och Nynäshamn

View attachment 514028
Köpte en moppe för ett antal år sedan. Kunde kanske vara kul en tur med likasinnade.
Moppe när du har kört hoj var fan det tråkigaste jag gjort.
Körde 5mil sålde sedan aset

Köpte en moppe för ett antal år sedan. Kunde kanske vara kul en tur med likasinnade.
Moppe när du har kört hoj var fan det tråkigaste jag gjort.
Körde 5mil sålde sedan aset
Ja, jag gillar det. Jag gillar egentligen inte människor i flock men efter tre mopperallyn med 40-60 pers så är det tydligt att de som kör moppe tycker att det är roligt, de är sociala och lättpratade, allt funkar och allt är ok. Vissa trimmar mycket och några mindre. Att åka ihop funkar ändå.
Det fotas och filmas utmed vägen och det filmas från drönare. Tyvärr har förra filmen ännu inte fått visningstillstånd, vilket krävdes där de filmade då.

Midnattsrallyt från liljeholmsbron hade ca 600 startande! Gick genom stan kors och tvärs. Start kl 23.

Det i Borlänge är ett jättearrangemang i tre dagar. Mellsta camping. Race på gokartbana, 5-8 milsslinga, snabb och långsam grupp, kortege genom stan, utställning i olika klasser, bromsbänk finns om man vill veta effekten.

Det finns massor av mopperallyklipp på tuben och det finns som sagt över 100 event runt om i hela landet. Det är absolut ingen storstadsgrej. Av klädseln att döma så kör många motorcykel också. Snackade med en kille som körde en mattsvart gammal postmoppe, tvåväxlad hand, 64 blås på gps. Han körde en CB1300 tidigare och har bytt till en mindre traja. Många gillar både hoj och moppe.
Priserna på beg moppe har gått upp. Galna priser men fynd finns. Billiga delar. Massor finns, även till äldre moppar som Vicky t ex.

Det är inget måste att gilla moppar. 😄

Moppe var sjukt kul mellan 11 och 14 års ålder. Efter det var det meh och nödvändigt ont för ungdom på landet året runt tills åldern 17 år och 9 månader uppnåddes - på dagen. Då ställdes moppen bort och såldes våren efter.

Någon gång har nostalgiska känslor uppstått för första moppen som köptes av en granne för 300 kr när jag var 12. Lovade morsan att bara köra i skogen och ha hjälm (JOFA hockeyhjälm) på mig. Yeah right.

06e850e62b4265316d1f6907b5642962.jpg

06c23594cff6c6c3dd0df2f405be4167.jpg

Även om den var gjord för vuxna så är det 0 kul idag. Ungefär som att köra de 125-or som man tyckte var så jäkla fräna när man själv var 15… nu är de meh även de. Och små. Men moped, nope inte för mig.

Men man FÅR tycka om dem om man vill. Whatever floats your boat, som jänkarna säger. Bara du är glad är jag glad. :)

Mvh

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...