Dagens bild

Miggen hits the mosquitos!!! :kulspruta:hojbusa
Jajamänsan! :) Har suttit och grubblat över om man kan använda plastfolie som nån form av tear-off ersättning :unsure: man ser ändå inte speciellt mycket när det är mörkt så kan omöjligen göra saken värre, tål att prövas :fyllisar

Jajamänsan! :) Har suttit och grubblat över om man kan använda plastfolie som nån form av tear-off ersättning :unsure: man ser ändå inte speciellt mycket när det är mörkt så kan omöjligen göra saken värre, tål att prövas :fyllisar
Nano-skikt på visiret kanske gör det lättare att torka bort blod från påkörda varelser!
1744992706940.png

En sån där svinbra dag. Inte tänkt på jobb, rensat bort vinter på mors kolonistuga, hjälp syrran och snickra, planterat om sticklingar, städat lägenheten, kört hoj. Landat i soffan kl 20 med middag, helt slut i kroppen och skallen är lugn. Sova. Repeat.
Tänk att en kan få ha't så gött ändå.

1000010303.jpg
(Not: ja ja ja jag vet, läppen ska bort, jag ska bara...)

Jag kan säga så här att mygg inte var nåt större problem under dagens dryga 14 mils tur till Kainulasjärvi.

Tyvärr blev det ingen övernattning då kompisen åkt till akuten i Gällivare med sin fru som har inflammerad gallblåsa eller nåt åt det hållet. Dock blev det jag bjuden på påskmiddag av hans svärföräldrar som är väldigt trevliga och man som tackar inte nej till dom. Mina karrékotletter får jag äta imorgon.

20250419_142056.jpg20250419_180606.jpg

Jag kan säga så här att mygg inte var nåt större problem under dagens dryga 14 mils tur till Kainulasjärvi.

Tyvärr blev det ingen övernattning då kompisen åkt till akuten i Gällivare med sin fru som har inflammerad gallblåsa eller nåt åt det hållet. Dock blev det jag bjuden på påskmiddag av hans svärföräldrar som är väldigt trevliga och man som tackar inte nej till dom. Mina karrékotletter får jag äta imorgon.

View attachment 513638View attachment 513639
Jag tolkar det som att du är kvar i paradiset?
En påskmiddag i Kainulasjärvi är ingenting man pratar om i efterhand, eftersom det inte finns någon klar minnesbild 🙃
Men, trevlig körning tänker jag, även om kylan fortfarande gör sig påmind.

Jag tolkar det som att du är kvar i paradiset?
En påskmiddag i Kainulasjärvi är ingenting man pratar om i efterhand, eftersom det inte finns någon klar minnesbild 🙃
Men, trevlig körning tänker jag, även om kylan fortfarande gör sig påmind.

Nä det blev en ovanlig påskmiddag där, visade sig att kompisen åkt på akuten med frun med gallproblem. Så jag åkte hem efter middagen och det blev bara påskmust.

Jag har alltså denna gång varken haft balans problem eller nån form av minnes luckor men jag tror mer att det beror på att jordaxelns lutning skiljer sig mot förra påsken?

Då jag kom dit så bjöd min kompis svåger mig på kaffe var på hans far kom över då det hade diskuterades friskt i grannhuset vem det var med motorcykel. Kompisen svärmor sa att det är inte Bosse för han har ju en sån där riktig motorcykel (Thruxtonen) medan kompisen svärfar sa det är Bosse och nu går jag över för han ska äta middag här. I detta läget så tackar man som inte nej till middagen.

Är hemma och värmer mig med en Minttu med Oboy och en katt.

20250419_213828.jpg

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...