Sverige idag..

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag har så svårt ta Cervenka på allvar:

En hög med 43,7 miljarder i tvåhundralappar väger cirka 200 ton eller lika mycket som ryms i tio av försvarets transportflygplan Lockheed C-130 Hercules.

43,7 miljarder motsvarar ett års lönekostnad för 68 000 sjuksköterskor eller 74 000 grundskolelärare.

Beloppet är sju gånger mer än de 6 miljarder som regeringen nyligen sagt sig vilja skicka till de ekonomiskt pressade regionerna i vårbudgeten.

43,7 miljarder är också ungefär lika mycket som statens biståndsbudget och en tredjedel av vad det krigsrustade försvaret beräknas kosta i år.

Pengarna skulle också räcka till att renovera statsminister Ulf Kristerssons gym på Harpsund. 90 000 gånger om.
Tänk på att han skriver för Aftonbladet och Aftonbladets läsare ! Orkar inte googla på vad DN, Svd, Sydsvenskan, GP har skrivit i ämnet, gör gärna det och länka om det finns nått bättre formulerat.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Tänk på att han skriver för Aftonbladet och Aftonbladets läsare ! Orkar inte googla på vad DN, Svd, Sydsvenskan, GP har skrivit i ämnet, gör gärna det och länka om det finns nått bättre formulerat.
Ja jag fattar, var inte meningen vara jobbig, tycker bara att han blivit så Kamratposten.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Om du tycker det är så Kamratposten, vad ska man då säga om partiledningarna i (m) & (l) ?
1712218227024.png
Helt sjukt som jag ser det. En man som bytt till Juridiskt Kvinnligt kön, ska han byta om med tjejerna/damerna i badhuset eller ska "hon" fortsätta byta om hos killarna ?
Det här påminner om när "partiledningen" i (s) beslöt sig för att destabilisera norra Europa och ansöka om NATO medlemskap, locket på.
Som jag ser det begår (m) och (l) kollektivt självmord.
Hur ska deras väljare kunna ta dem på allvar efter det här. Har lite personlig betydelse för jag känner en en ung tjej som velat bli man och ångrat sig när hon blev myndig. Som tur va vägrade sjukvården börja operera om henne. På grund av att så många redan ångrat sig. När det var hennes tur.
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Om du tycker det är så Kamratposten, vad ska man då säga om partiledningarna i (m) & (l) ?
View attachment 496920
Helt sjukt som jag ser det. En man som bytt till Juridiskt Kvinnligt kön, ska han byta om med tjejerna/damerna i badhuset eller ska "hon" fortsätta byta om hos killarna ?
Det här påminner om när "partiledningen" i (s) beslöt sig för att destabilisera norra Europa och ansöka om NATO medlemskap, locket på.
Som jag ser det begår (m) och (l) kollektivt självmord.
Hur ska deras väljare kunna ta dem på allvar efter det här. Har lite personlig betydelse för jag känner en en ung tjej som velat bli man och ångrat sig när hon blev myndig. Som tur va vägrade sjukvården börja operera om henne. På grund av att så många redan ångrat sig. När det var hennes tur.
Jisses, ska vi verkligen börja med den där skiten?
Transpersoner är en extremt liten minoritet, och att göra om hela samhället för att föda en psykisk sjukdom är inte sunt. Låt dem självstympa och hålla på, men att låta en grupp kosta samhället så extremt mycket är inte vettigt.
Ta USA som skrämmande exempel, där kvinnor börjat hoppa av idrott för att de måste tävla mot män. Eller där transkvinnor våldtar kvinnor på toaletterna på skolor, och skolorna mörkar att det hänt för att det är politiskt giftigt.
Håll skiten borta, vi har nog med problem för att inte behöva skapa ännu mer på eget bevåg.

Vill transfolket hålls med idrott kan de starta egna serier, och så kan transmän använda männens omklädningsrum och transkvinnorna kvinnornas, eftersom att de är de enda där. Fast det blir ju inga lagsporter då, eftersom att de är för få för att få till ett fullt lag, än mindre två.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Nästa steg blir väl att det även blir fritt fram att identifiera sig som vilken ålder man känner sig som och få nytt personnummer. Hur många är det inte som blir diskriminerade och kallade "gubbe" av yngre när de i själva verket känner sig som högst 25. Det är alltså en tydlig rättvisefråga.

Iofs skulle det kunna vara dagsformen som får avgöra. Har man lyft något tungt dagen innan, varit ute och festat eller en rejäl "man cold" ökas åldern automatiskt med sisådär ett halvsekel.

Det finns ju dessutom en hel industri som på kirurgisk eller annan väg kan förvandla en fysiskt till den ålder man föredrar, så det är inte mer än rätt att även lagstiftningen hänger med i utvecklingen.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nästa steg blir väl att det även blir fritt fram att identifiera sig som vilken ålder man känner sig som och få nytt personnummer. Hur många är det inte som blir diskriminerade och kallade "gubbe" av yngre när de i själva verket känner sig som högst 25. Det är alltså en tydlig rättvisefråga.

Iofs skulle det kunna vara dagsformen som får avgöra. Har man lyft något tungt dagen innan, varit ute och festat eller en rejäl "man cold" ökas åldern automatiskt med sisådär ett halvsekel.

Det finns ju dessutom en hel industri som på kirurgisk eller annan väg kan förvandla en fysiskt till den ålder man föredrar, så det är inte mer än rätt att även lagstiftningen hänger med i utvecklingen.
Jag identifierar mig som Konungariket Sveriges rättmätige och enväldige konung. Tilltala mig Ers Kungliga Majestät eller Hans Kungliga Majestät. Och ge mig full kontroll över landet.
Det är min rätt! Jag identifierar mig!
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Nästa steg blir väl att det även blir fritt fram att identifiera sig som vilken ålder man känner sig som och få nytt personnummer. Hur många är det inte som blir diskriminerade och kallade "gubbe" av yngre när de i själva verket känner sig som högst 25. Det är alltså en tydlig rättvisefråga.

Iofs skulle det kunna vara dagsformen som får avgöra. Har man lyft något tungt dagen innan, varit ute och festat eller en rejäl "man cold" ökas åldern automatiskt med sisådär ett halvsekel.

Det finns ju dessutom en hel industri som på kirurgisk eller annan väg kan förvandla en fysiskt till den ålder man föredrar, så det är inte mer än rätt att även lagstiftningen hänger med i utvecklingen.

 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Jisses, ska vi verkligen börja med den där skiten?
Transpersoner är en extremt liten minoritet, och att göra om hela samhället för att föda en psykisk sjukdom är inte sunt. Låt dem självstympa och hålla på, men att låta en grupp kosta samhället så extremt mycket är inte vettigt.
Ta USA som skrämmande exempel, där kvinnor börjat hoppa av idrott för att de måste tävla mot män. Eller där transkvinnor våldtar kvinnor på toaletterna på skolor, och skolorna mörkar att det hänt för att det är politiskt giftigt.
Håll skiten borta, vi har nog med problem för att inte behöva skapa ännu mer på eget bevåg.

Vill transfolket hålls med idrott kan de starta egna serier, och så kan transmän använda männens omklädningsrum och transkvinnorna kvinnornas, eftersom att de är de enda där. Fast det blir ju inga lagsporter då, eftersom att de är för få för att få till ett fullt lag, än mindre två.
When ”Gilla” is not enough!
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Det finns en vit "influencer" som identifierar sig som korean.
Vill inte ens posta länkar men går att söka fram på YT.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Viktiga frågor. Ett sorts artefakt hos en högkultur när dessa frågor är på bordet. Eller?

Måste vi ha juridiska kön är frågan som dyker upp i mitt huvud så jag jag och googlar och sepåtusan, en artikel från idag.
"Varför behövs då ens ett juridiskt kön? Det enkla svaret är för att det är så det fungerar. Rättsliga processer styrs av juridiska regler – inte av en naturvetenskaplig eller annan verklighet."

Så frågan kvartstår. Eller snarare - det behövs inte.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Viktiga frågor. Ett sorts artefakt hos en högkultur när dessa frågor är på bordet. Eller?

Måste vi ha juridiska kön är frågan som dyker upp i mitt huvud så jag jag och googlar och sepåtusan, en artikel från idag.
"Varför behövs då ens ett juridiskt kön? Det enkla svaret är för att det är så det fungerar. Rättsliga processer styrs av juridiska regler – inte av en naturvetenskaplig eller annan verklighet."

Så frågan kvartstår. Eller snarare - det behövs inte.
Ändra juridiken från man/kvinna till människa så är saken klar. (D)juridiken för djur gör ingen skillnad på kön.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Den legendariska "är jag en katt" på Youtube tycker jag säger allt.
Visar hur hopplöst världsfrånvända lagstiftarna är när det gäller den här frågan. Behövs inga nya lagar, allt som krävs är lite IT-support så folk lär sig hur de slår på (och av) filtret som förvandlar dem till vadhelst de vill identifiera sig som.

 
Nyheter
Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Top