MotoGP 2023: Silly Season.

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
Tydligen inte bara finansjobb som blir problem om man är tatuerad. Canet har tydligen problem att fp nån moto gp styrning pga sina gaddar. ?
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Jag håller det för högst osannolikt att han kommer ta fler titlar. Får lite Rossi/Dovisiozo/Lorenzo feeling just nu och då tänker jag på hur deras sista säsonger såg ut/ ser ut

Ja, det känns lite så faktiskt. Jag tror iofs att Marc är betydligt starkare mentalt än både Dovi och Jorge och betydligt yngre och fysiskt starkare än Rossi var i slutet av sin karriär så skulle inte räkna bort honom helt, men det var något med hans ansiktsuttryck under presskonferensen som kändes "end of the line".
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Fan! Varför fortsätta med Maverick när både Rins och Mir (och de flesta andra) fortfarande står utan kontrakt för nästa år? Är det ont om penningar i Noale?

Funderade ett varv till på varför. Men efter helgens race var det något klarare. Har ni lyckats kolla in jobbet i boxen och reflekterat söver vad ni sett?

Aleix och Maverick jobbar tillsammans, oförtrutet. Om man har ett stall med två hojar och msn samtidigt kan få båda förarna att vara på denna nivå av ”teamwork”, så kommer det ge mer än att ha två som individer kan prestera bra. Det är nu resultaten börjar synas. MotoGP är en lagsport i ett antal timmar medan det är runt 40min av en racehelg som är mer av individen.
Mina 50öre.
 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
CBR 1000 racer Gixxer 600 racer och KTM 690 SMC-R
Funderade ett varv till på varför. Men efter helgens race var det något klarare. Har ni lyckats kolla in jobbet i boxen och reflekterat söver vad ni sett?

Aleix och Maverick jobbar tillsammans, oförtrutet. Om man har ett stall med två hojar och msn samtidigt kan få båda förarna att vara på denna nivå av ”teamwork”, så kommer det ge mer än att ha två som individer kan prestera bra. Det är nu resultaten börjar synas. MotoGP är en lagsport i ett antal timmar medan det är runt 40min av en racehelg som är mer av individen.
Mina 50öre.
Mycket möjligt att det är detta som väger över till hans fördel. I racet så kör han ju varvtider som motsvarar ledargruppen, men att ständigt kvala dåligt och göra katastrofala starter och första varv kommer inte att ge många poäng. Har tidigare gärna sett någon av Suzuki-piloterna på Apan men deras senaste prestationer tyder nog på att något inte funkar för dem/teamet just nu.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
YAMAHA AND QUARTARARO RENEW CONTRACT
FOR 2023 - 2024

Fabio Quartararo:
"I am really happy to announce to all of you that I will stay with Yamaha for two more years.
In the past, moving up to MotoGP with Yamaha and later to the Factory team were no-brainers. Yamaha believed in me from the very beginning, and that is something I do not take lightly. But that being said, this new agreement was a big decision. I'm at a great point in my career, so I took a bit more time taking this decision to be sure.
I believe in the Yamaha MotoGP project, and I feel Yamaha are truly motivated. And now that we have officially confirmed our decision to continue on this path together, we can fully focus on the current season.
I want to say ’Thanks!‘ to the people around me, who always help me and support me, as well as to the fans who are cheering me on. I really do appreciate all the support."
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Känns som en "no brainet". :)
Frågan är väl hur motiverade Yamaha är med bara ett fabriksteam?
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Nåt jag undrar är hur det blir med Morbidelli. Om han inte lyfter sig snart tror jag han ligger risigt till.
Ja, dom har väl sagt att han blir kvar ett år bredvid Quarten iaf.
Sen får vi se hur mycket tålamod de har.
Tycker fortfarande det hade varit spännande med Toprak även om jag inte nödvändigtvis tror han är bättre än Morbi.
 

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
Hörde att Yamaha vill ha 7 meur i hyra för två cyklar om man är sugen på att starta ett sattelitteam, dubbelt upp mot Ducati och Aprilia. ?
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Kommentatorerna nämnde att Oliveira setts gå mot Gresini.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Hörde att Yamaha vill ha 7 meur i hyra för två cyklar om man är sugen på att starta ett sattelitteam, dubbelt upp mot Ducati och Aprilia. ?

Det låter väl rimligt…? Åker man ifrån Ducati och Aprilia med sex sekunder och lite till på racedistans på Catalunya - trots att man saknar sådär femtio hästar - så lär man ju kunna fråga efter tredubbla priset…?
 

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
Det låter väl rimligt…? Åker man ifrån Ducati och Aprilia med sex sekunder och lite till på racedistans på Catalunya - trots att man saknar sådär femtio hästar - så lär man ju kunna fråga efter tredubbla priset…?
Ja, dom behövde väl försöka skramla pengar där dom kunde till Quartens förlängda kontrakt. ;)
 

kasal

Medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Falkenberg
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19, KTM 350exc Six Days -18, KTM 990 SMR -10
Det låter väl rimligt…? Åker man ifrån Ducati och Aprilia med sex sekunder och lite till på racedistans på Catalunya - trots att man saknar sådär femtio hästar - så lär man ju kunna fråga efter tredubbla priset…?
Jag har länge varit nyfiken på hur stor effektskillnad det egentligen är mellan hojarna? Ingen tillverkare viftar väl runt med bänkpapper så hur mycket effekt där verkligen är blir väl en uppskattning/gissning.

Som det verkar så är Yamahan svagast och Ducatin starkast. Hur mycket kan det skilja? 10 häst? 30 häst? För det kan väl ändå inte skilja 50 hästar :) Eller?
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag vet inte och skulle jag veta det så skulle jag inte berätta det på ett internetforum. 50 hk är väl den siffra som så kallade "pålästa journalister" pratat om...?
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Grattis KTM och stackars Miller kanske... :)
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top