Recent content by XenoMorpH

  1. XenoMorpH

    GSXR1000K4 tvekar vid fullgas och >5000 rpm

    kollat så den laddar ?
  2. XenoMorpH

    Laddningsproblem Daytona

    kan tillägga att den går väääldigt ryckigt på vägen också, vrider man på lite gas så slutar den plötsligt att ge kraft och den går tomt en stund (varvmätarn står still), sen rätt vare e så rycker den till och varvmätarn stiger litegrann, å så håller de på.. vrider man på fullt så går den bara...
  3. XenoMorpH

    Laddningsproblem Daytona

    kom igen nu grabbar, gnugga geniknölen och kom med fler tips ! tacksam för alla svar
  4. XenoMorpH

    Laddningsproblem Daytona

    De mesta är redan kollat.. generatorspänning, batteriet är nytt och laddat, jordningen i motorblocket, säkringar, you name it.. Grejen är ju de att den får för lite laddning endast när man gasar, 12 V På tomgång är de för lågt och den dör nästan.. Ingen kontakt nånstans tror jag, generatorn...
  5. XenoMorpH

    Laddningsproblem Daytona

    har laddningsproblem som rubriken lyder, 11,5 V och sjunker oavsett gaspådrag.. batteriet är nytt kollade spänningen från generatorn med regulatorn bortkopplad, runt 70V mellan alla 3 kablarna vid lite gas bytte då till ny regulator, endast 12 V ut från denna oavsett gaspådrag mätte då...
  6. XenoMorpH

    Startproblem såklart

    va precis å mätte lite, svårt å kolla när man inte har nå kopplingsschema men de verkar inte va nå fel på jordkabeln, den borde väl inte ens försöka starta om den försvinner.. de verkar ju va så att om ja sätter i ett fulladdat batteri så tuggar den tills batteriet e stendött, 4 försök brukar de ta
  7. XenoMorpH

    Startproblem såklart

    tänkte du ifall den har dålig kontakt eller nå ?
  8. XenoMorpH

    Startproblem såklart

    i slutet av förra säsongen börja min Daytona 600 -04 få startproblem, den tuggar på dom första 2 ggr man försöker starta, sen blir den väldigt trött och till slut tuggar den inte alls. Försöker man då hörs bara ett högt klick under sadeln (startrelä gissar ja) och hojen startar om som om ja...
  9. XenoMorpH

    Växelproblem ? Daytona 600 -04

    JAG har aldrig växlat utan koppling, vet dock inte om förra ägaren har gjort de.. nja de vet ja inte, de e inte så att den håller på å dra iväg, men de studsar ju till lite såklart, inget som ja brukar tänka på olja å filter e bytt varje säsong.. sen e man väl ingen hejjare på mecka hoj...
  10. XenoMorpH

    Växelproblem ? Daytona 600 -04

    kom igen grabbar, hjälp en broder i nöd :P
  11. XenoMorpH

    Växelproblem ? Daytona 600 -04

    nån som kan förklara varför de ska vara så förbannat svårt å få i 2an efter man dragit på lite på ettan ? eller dragit på... räcker oftast med bara 6-8000 rpm, då klonkar inte växeln i lika fint som vid lägre varv utan den snarare smäller i, man känner hur spaken hackar hårt nåra gånger innan...
  12. XenoMorpH

    säkring går vid varje körning

    Nu har ja mätt med en multimeter :tummenupp spänningen låg på 13,8 ungefär när ja varvar.. kollade dock inte spänningen när ja använder bromsljus å blinkers så de ska ja kolla senare
  13. XenoMorpH

    säkring går vid varje körning

    jo mätaren e kass, de finns 6v 12v 20v 50v 230v 390v å en lysdiod vid varje styrka, ja kan alltså inte se värden mellan 12v å 20v men de blir väl till å klä av hojen helt å hållet... :huvet
  14. XenoMorpH

    säkring går vid varje körning

    ja trodde också att de hade nånting me överladdning å göra, men när ja mätte över batteriet hade ja 12v när ja varva på.. har dock en skit mätare så ja ska prova imorn igen med en bättre.. en annan sak e att hojen aldrig startar på första försöket utan på tredje drar den igång.. de kanske har...
  15. XenoMorpH

    säkring går vid varje körning

    tutan har ja nog aldrig använt, men blinkers å broms använder man ju samtidigt.. ja märker aldrig just när säkringen går, men när ja väl ska blinka så funkar inget ja gissar att du har provat de själv nångång ? de känns lite riskabellt å ersätta en säkring.. de e iaf en 15amp säkring de går...
Back
Top