Som jag förstod det gick det ganska bra för henne. Det gick inte så fort så skadorna blev mindre allvarliga men det var tydligen ingen lek.
Eftersom jag är hojnörd så kände jag igen hojen på bilderna. Luleås enda kawagröna ZX7:a…😊
Jag tänkte mest att kolven var ett symptom, grundproblemet var ju de ovan nämnda problemen. Personligen struntar jag i hur mycket av kolven som syns bara man kan montera hjulet utan att svettas och att hjulet sen rullar. Det är ju viktigare än hur mycket av en kolv man ser... :)
Bra att kolla...
Naturligtvis ska man inte behöva schimsa en skiva, det är ju något annat som är galet eftersom det är precis som du säger att japanerna är duktiga på att bygga hojar. Om du läser vad jag skriver så sa jag att "-det är SOM att skivan skulle behöva shimsas ut?", inte ATT den måste shimsas ut.
Det...
Jag satt i bilen (King Cab) för några år sedan och såg två hojar närma sig snabbt bakifrån. Den ena körde om mig som vanligt men med väldigt mycket mötande trafik som då fick väja för idioten. Jag väjde åt höger för att släppa fram honom men såg i sista sekunden hur hans rövhatt till kompis...
Att det på bilden såg ut att vara hyfsat tjocka pads och då ska kolven inte synas, då ska det se ut som på bilden jag lade upp från en ny hoj, vilket ju även liknande din bild.
Jag hävdar fortfarande att något är fel när oket ligger i sitt yttersta läge och att klossen ligger på. Det gör det ju...
Det enda som rör sig är oket på glidpinnarna och kolven som trycks ut, allting annat är statiskt inkl skivan. Kan då oket inte komma längre ut till vänster bakifrån sett så kommer den västra bromsklossen att slitas i förtid, oket kommer att glida åt höger och kolven kommer att exponeras mer...
Jo det var min tanke också men beläggen på bilden såg ju hyfsat tjocka ut och då ska kolven inte vara sådär exponerad. Ska svänga förbi KTM-handlaren och kolla hur det ser ut på en flonkans ny hoj... :)
Kul att se att du också har en gräns någonstans 🙂
Jag har ingeting emot hastighet, tvärtom, jag älskar att köra fort men under rätt förutsättningar. Hastighet har ingeting med det som står på mätaren att göra, hastighet handlar bara om tid. Hur många meter per sekund jag färdas i förhållande...
Jag tycker heller inte att ser riktigt ut. Kolven ska inte synas sådär mycket heller... måste kolla hur det ser på min sambos 300:a och på vargen...
När jag har bänt isär klossarna kan man nästan kasta in hjulet, inga problem alls.
Det är ju knappast någon sorts makaber tävling det här, eller hur? Jag kan också visa upp bilder med köttfärs men det leder inte till nånting.
Om vi nu ska prata om Luleå incidenten så är det ju inte någon stor chock att Teos skador var värre än bilistens, Teo var ju ändå en oskyddad trafikant...