Verkar som att de adresserat press det Boris pratade om, då kommer han säkert in han också. Han fixade problemen på min Tenere så han grejar säkert CF Moton också :)
Pratade med Boris JR igår och han sa att CF450 är en fin hoj men han undrade hur de kunde sälja den med jordens sämsta mappning, speciellt på låga varv och vid krypkörning. (Precis som det pratas om i filmen)
Glömde fråga om han vet hur man kommer in i ECU:n...
Tacka vet jag 70-talet då det coolaste som fanns var en DBS Tomahawk, med limpa och växel på ramen. Det fanns bara två st på skolan jag gick på och alla ungarna suktade frenetiskt... :)
Det funkar men du måste ta ur ventilen så du kan få ut slangens ventil, men varför köra med slang när du har tubeless fälgar? Anakee wild finns ju tubeless (TL). Mycket enklare att laga punkteringar med tubeless. Sen har man en slang i packningen om du skulle buckla en fälg och däcken inte tätar...
Pirelli Scorpion STR, Dunlop Trailmax och liknande är bra på torrt grus och fungerar fint på asfalt också. Kör du lite smetigare är Michelin Anakee Wild ett bra val. Ska du köra riktigt smetigt så köper du en endurohoj med riktiga nabbdäck :)
Det var en artikel i BIKE för många år sedan där jag tror det var Janne Hanssons R1:a som diskuterades. De redovisade vad han gjort med den där han lagt 150 000 på att trimma motorn och uppgraderat fjädring och chassi. För det vann han om jag inte missminner mig 7 km/h högre toppfart på...
Det kom väl 2021? Man fick köpa en GPS puck från Aprilia för att det skulle fungera?
Från 2025 är det standard på RSV4
https://www.cyclenews.com/2025/10/article/the-aprilia-rvs4-factorys-electronics-now-run-on-gps/
Jag trodde också jag reggade mig i samband med Sporthojsprojeket men det drog igång på våren 2005 med en annons här på SH så både du och jag var med före det. Annonsen hette "Vill du bli sporhojsinstruktör". Sen var det "uttagning" på Kinnekulle samma år...
Bild på en del av gänget :)