Har en DR600 som hade liknande problem tappade ork och ville inte varva som den borde. Min ena tändhatt var glapp så den gick på ett stift. Bytte båda hattarna sen gick den som vanligt igen.
Har haft liknande problem mitt bromsljus hängde sej. Tar du bort handtaget sitter de ett litet plaststift som trycker på kontakten. Den gick trögt. Rengör och smörj. Den är försvinnande liten tappar du den hittar du den nog inte igen. Lycka till!:tummenupp
Har du haft ut termostaten. Kolla isåfall att den sitter rätt. Där e ett litet hål i kanten på termostaten, hålet ska sitta uppåt. Är tydligen viktigt har jag hört. Haynes har bra verkstadshandböcker. Haynes nr 3900
Vem har klagat på priset för däckbyte? Själv betalar ja gärna för att få hjälp med sånt ja inte klarar själv men tar någon på sej att hjälpa till och dessutom tar betalt ska de väl bli bättre än de va från början inte tvärt om. Alla kan göra bort sej men då får man stå för de.
Tittar du på fälgen ser du att dom troligtvis använt ett däckjärn för att bryta däcket över kanten när de skulle av. Har själv misslyckats på min hoj med samma resultat.
Du skriver att hon börjar grina och säger att hon inte vill förlora dej, hon blir sur när du inte gör som hon vill. De e så man ska göra för att förlora någon. Köp hoj och säg till henne att hon måste åka med vill hon inte får du börja grina och va sur ett par veckor, fattar hon inte då så byt.
Kolla så den inte har läckage vid grenröret. Vid motorbroms kan den isåfall suga in luft dvs syre som får eventuella oförbrända bränslerester att antända.
Ta inte bort termostaten. De enda du uppnår e en ökad hastighet på vattnet genom kylaren som i sin tur gör att vattnet inte hinner kylas som de e tänkt.